Bij welke online winkel elektrisch gereedschap aanschaffen?

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
215
73
Is er nog enig verschil voor de diverse winkels? Een schuurmachine kocht ik bij de Hornbach, goede prijs, op voorraad en dezelfde dag in huis.
De kantenfrees die ik wil aanschaffen is bij Hornbach niet op voorraad (RT0702CX3J).
Dus kom ik vrij automatisch uit bij een online winkel.
Iemand goede ervaring met een van de online winkels?

Laatst bewerkt:

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.030
258
Ik bestel vaker online, heb eigenlijk geen slechte ervaringen en/of voorkeur.
Er is niet 1 online winkel die altijd het goedkoopste is, kijk waar je de beste prijs vind, let ook op de verzendkosten. Eventueel zelf ophalen.
Ik koop duurder gereedschap wel altijd bij een webwinkel die ook een officiële dealer is zodat je wel de fabrieksgarantie behoudt.

• Leuk
Waarderingen: city17

Jurriaan9

29 mei 2019
215
73
Wel handig als ik het correcte serienummer vermeld..

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
672
323
Het Groene Hart
Ik kan je alleen vertellen dat ToolNation (niet te verwarren met ToolStation) er een is om bij weg te blijven, voorraadinformatie klopt vaak niet, artikelen komen beschadigd aan, etc.

Verder bij ToolMax, Gereedschapcentrum, Toolstation, Amazon.de, Baptist, Klium en vast nog een paar andere wel dingen besteld en eigenlijk weinig over te klagen.

• Leuk
Waarderingen: jelmer en Jurriaan9

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
737
146
Stiens
Zie deze nu bij Gereedschapcentrum.nl voor € 277,00. Elders vaak boven de € 300,00.
Let natuurlijk wel op of het de 'set' is met de accessoires die jij wilt. En de verzendkosten natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Jurriaan9

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.343
510
Als je het apparaat al kent kan je rustig voor de goedkoopste deal gaan.
je moet alleen oppassen als er echt een absurd prijsverschil in zit dat zijn meestal oplichters

• Leuk

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
263
136
Voor gereedschap bestel ik bijna altijd online.
Soms problemen, maar dat is bij online aankopen beter beschermd dan in de winkel (Wet Koop Op Afstand)
Een aantal winkels waar ik 'regelmatig' bestel:

Baptist
Hornbach
Dieter Schmid
HBM
Klium
Gereedschapscentrum
Conrad
Toolmax
Amazon
Eleshop
Dictum
Toolstation
Gereedschapspro
MasterTools
Combitools
Prof-tools
Artifex24

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
305
20
Groningen
Het is soms ook de moeite waard om bij Duitse webwinkels te kijken, het prijsverschil kan soms verrassend groot zijn. Bijv. Festool bij Rubart en vergelijkbare sites is vaak een pak goedkoper. Ik kijk vaak even op idealo.de en geizhals.de om met de Nederlandse prijzen te vergelijken.

• Leuk

Jurriaan9

29 mei 2019
215
73
Bij Toolmax besteld. Daar bleek ik al een account te hebben.. (was al weer 4 jaar geleden dat ik aldaar een bestelling deed).

• Leuk
Waarderingen: city17

48rmc

Post veel
2 dec 2021
759
293
Middelburg
Festool bij Rubart
Mocht je schuurpapier per doos van Festool aanschaffen, 50/100 tel dan wel je schuurpapier na. In mijn geval had ik er 10 te kort, de verpakking was opengemaakt door 1 van de medewerkers en doodleuk terug gezet in de schappen en daarna verkopen als zijnde volle doos. Tja zo kan ik ook pretenderen de goedkoopste te zijn,..... toen ik hen benaderde zeggende 10 te missen, kreeg ik als antwoord met de volgende strekking, ik geloof u niet,.....leuk zaken doen met dit bedrijf eens en nooit meer wat een K.T bedrijf

www.mima.de, wellicht ook een kanshebber?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.