Okay, deze bank gaf mij veel meer issues dan nodig was, en dat was allemaal mijn eigen schuld. Ik heb de korte liggertjes niet netjes in de poten gezet (of eigenlijk, niet nauwkeurig genoeg gewerkt bij het hakken van die gaten) waardoor de staanders een lichte twist hebben gekregen. Viel met het blote oog niet enorm op, totdat ik de (precies afgemeten) lange liggers en centrale liggers onderin er in maakte. Toen trok het geheel enorm krom.
Ik heb dus de hele dag de boel ingekort, gevijld, gezaagd, gestoken... totdat het weer netjes paste. Helaas was één kier onderin bij een ligger niet meer te corrigeren, dus daar zitten nu wat restjes hout en lijm tussen, het is niet anders
.
De zitting is ditmaal met (diep) verzonken schroeven door de liggers vastgemaakt. Ik verwacht hier minder extreme werking omdat het maar een smal blad van twee balken is, en ik wilde ook deze techniek oefenen.
Het staat nu allemaal in de olie te drogen in de garage
. Zometeen nog even lichtjes met een doek erover om eventuele restanten weg te vegen en met een paar daagjes zal de boel droog zijn. Ik ga dan zowel de zitting als het blad van de tafel nog heel lichtjes opschuren en een extra laag olie geven, en dan is de set af.