Bevestiging klimnet

KlusserKlaas

Actieve deelnemer
25 apr 2014
115
11
regio Groningen
Goede morgen

Wij hebben een klimnet gekregen en zijn een beetje aan het brainstormen hoe deze te bevestigen aan het speelhuisje. Mijn eerste idee was om er een houten frame omheen te maken icm schroefogen en karabijnhaken. Kijkende naar de prijzen wordt dat een aardig dure opgave. Touw/staaldraad van het net is 18mm dik.

Misschien denk ik te moeilijk, zijn er ander creatieve oplossingen?

Alvast bedankt voor het meedenken
 

Bijlagen

  • 2266CBD4-F62C-4A55-9323-C40865271E21.jpeg
    2266CBD4-F62C-4A55-9323-C40865271E21.jpeg
    136,6 KB · Weergaven: 48

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.199
2.638
Het lijkt of dit klimnet horizontaal bevestigd moet worden. Kan je niet simpel stukken buis door de lussen steken en die in de houten constructie vastmaken? Je hebt dan ook geen uitsteeksels waar kinderen met hun jas in vast kunnen haken.
 

KlusserKlaas

Actieve deelnemer
25 apr 2014
115
11
regio Groningen
Het lijkt of dit klimnet horizontaal bevestigd moet worden. Kan je niet simpel stukken buis door de lussen steken en die in de houten constructie vastmaken? Je hebt dan ook geen uitsteeksels waar kinderen met hun jas in vast kunnen haken.
Het lijkt of dit klimnet horizontaal bevestigd moet worden. Kan je niet simpel stukken buis door de lussen steken en die in de houten constructie vastmaken? Je hebt dan ook geen uitsteeksels waar kinderen met hun jas in vast kunnen haken.
Stukken buis, dat is een goed idee! Ik ga opzoek naar wat dikwandige cv buis.
Dankjewel!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.199
2.638
Als het buiten komt, zou je het beste verzinkte gasbuis kunnen gebruiken. Dit is verkrijgbaar in verschillende maten, bij bijvoorbeeld de warmteservice.
 

KlusserKlaas

Actieve deelnemer
25 apr 2014
115
11
regio Groningen
Als het buiten komt, zou je het beste verzinkte gasbuis kunnen gebruiken. Dit is verkrijgbaar in verschillende maten, bij bijvoorbeeld de warmteservice.
Verzinkt hebben ze in 22 en 28. 1,2mm dik. Dat is dikwandig volgens mij. Zou dat stevig genoeg zijn?

Oude steigerbuizen is ook een idee. Die zijn standaard gegalvaniseerd dacht ik.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.199
2.638
Die cv buizen zijn dunwandig en roesten binnen no time buiten. Dat is elektrolitisch verzinkt. Je wilt buis die bad verzinkt is. Steigerbuis is denk ik een beetje dik voor jouw toepassing. Die soort buis is er ook in kleinere maten. Dat is dus de buis waar ik het over had. Ik denk dat je iets van duims nodig hebt, maar dat is een beetje gokken van een plaatje. Deze buizen worden ook voor kee-klamp gebruikt. Volgens mij heeft de hornbach daar ook stukken buis voor. Maar als ik me het goed herinner in twee maten. Je kan daar eventueel de hulpstukken van gebruiken, om de buizen te koppelen en vast te zetten aan je constructie.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.091
403
Een in het touw passen klosje een beetje in de vorm van een oude houten deurkruk met een houtdraadbout er doorheen kan ook primma om vast te komen
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
733
289
RegioRotterdam
Je kunt denken aan een houten frame waar je het net rondom in rijgt met stevig koord.
Verder: kijk eens in de speeltuin. Hoe doen de professionele speeltoestelbouwers het?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.