Betonplex in aanhanger

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.627
971
70
Veldhoven
Beste mensen: In 2001 kocht ik bij SARIS een nieuwe aanhanger wegens een grootschalige verhuizing van mijn werkplaats.
Ook speelde mee dat ik vanwege een grote tuin vaak met snoeiafval naar de milieustraat zou moeten.
De jaren daarna heeft de aanhanger mijzelf en familie vrienden en straatgenoten heel veel plezier bezorgd.
De aanhanger heeft een houten vloer met ditto wanden van een soort betonplex. (Maar wel met een profieltje er in.)
Een aantal jaren geleden kreeg ik een beetje houtrot in de hoeken. De houtrot heb ik behandeld en daarna heb ik hoekprofielen en siliconenkit in de hoeken geplaatst.
Helaas begint de bodem nu toch voorin de aanhanger te verzakken.

Het hout lijkt dus op betonplex.
Vraag: Mits ik zoals altijd voor goede afwatering zorg, zou dan de gladde betonplex van de bouwmarkt een goed materiaal kunnen zijn om de aanhanger te reviseren?
Waarbij ik meld dat ik 70 ben en als de zaak dus nog 10 jaar mee zou kunnen gaan, zou ik best tevreden zijn.
Na mij zien ze maar. Het gegalvaniseerde stalen chassis is in perfecte staat, op een paar verroeste boutjes na. En qua maat heb ik aan één plaat betonplex genoeg.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.323
3.134
De laag bij gewone hardhout betonplex is erg dun. Bij die aanhangwagen en bedrijfsbus vloeren is die laag 2 x zo dik uitgevoerd. De platen rondom net zo lang met randsealer insmeren tot het er bol boven op blijft staan.

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
220
82
Noordwolde (Fr)
Onze betonplex ging 7 jaar mee en dat ging kapot door beschadiging van een spa. . Ik heb op de nieuwe betonplex 15 mm nog een plaatje gegalvaniseerd staal van 1.5 mm gelegd, kostte e60. Maar dat moet je bij een staalhandel halen en niet bij een aanhangerbedrijf. Verwacht dat het zo weer een eeuwigheid mee gaat.

• Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.323
3.134
Dat is vaak populieren betonplex. Dat gebruik je hoogstens voor eenmalige bekistingen.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
385
207
‘s-Hertogenbosch
Klacht indienen bij saris en vragen of ze nog een vervangende plaat hebben, is tenslotte de leverancier, en als je na 23 jaar pas terugkomt ook wel een blijk van tevredenheid. Misschien hebben ze wel een coulance beleid. Ze zitten bij jou in de buurt….

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.243
494
Prov. Groningen
Klopt, ik heb een tandemasser aanhanger met een "betonplex" bodem gekocht, 14 jaar geleden.
Die bodem én wanden begonnen al na vijf jaar uit elkaar te vallen. Het ijzerwerk daarentegen was en is nog steeds goed.
Ik heb toen een dure uitvoering plaat gekocht en tot op de dag van vandaag is er niets mee aan de hand.
Kopse kanten heb ik enkele keren in de Stockholm teer gezet voor plaatsing en dat was het.
Aanhanger staat altijd buiten, maar wel met een zeil er over.
Kwaliteit heeft een prijs.

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.034
542
Noord-Veluwe
En mocht je toch liever weer betonplex hebben met een gestructureerde phenollaag, dan is ook dat gewoon verkrijgbaar. Ook in versies met een dikkere laag phenolhars. Ik zou even in mijn archief moeten graven om op te diepen waar ik het ooit gekocht heb, maar het was in ieder geval niet bij een bouwmarkt. Bij onze oosterburen wordt het verkocht onder de noemer "siebdruck".

• Leuk

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.627
971
70
Veldhoven
Klacht indienen bij saris en vragen of ze nog een vervangende plaat hebben, is tenslotte de leverancier, en als je na 23 jaar pas terugkomt ook wel een blijk van tevredenheid. Misschien hebben ze wel een coulance beleid. Ze zitten bij jou in de buurt….
Ja dat weet ik dat ze in mijn buurt zitten. Ik heb hem indertijd bij hun gekocht.
En ik ga mezelf niet belachelijk maken door na 23 jaar om coulance te vragen. 🤣🤣🤣
Maar inderdaad kunnen ze misschien wel de plaat nieuw leveren.

• Leuk
Waarderingen: The Boktor en Athanor

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.627
971
70
Veldhoven
En mocht je toch liever weer betonplex hebben met een gestructureerde phenollaag, dan is ook dat gewoon verkrijgbaar. Ook in versies met een dikkere laag phenolhars. Ik zou even in mijn archief moeten graven om op te diepen waar ik het ooit gekocht heb, maar het was in ieder geval niet bij een bouwmarkt. Bij onze oosterburen wordt het verkocht onder de noemer "siebdruck".
En even naar Duitsland is voor mij nog te doen.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.182
2.272
Klein-Brabant, Vlaanderen
die anti-slip is inderdaad om het schuiven van het boeltje te beperken

mijn aanhangwagen staat altijd buiten
de betonplex die er bij de aankoop in lag, heeft het een goed jaar uitgehouden
nadien heb er een kwaliteitsvolle en prijzige ingelegd
die doet het al 6 jaar zonder problemen

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.627
971
70
Veldhoven
die anti-slip is inderdaad om het schuiven van het boeltje te beperken

mijn ade betonplex die er bij de aankoop in lag, heeft het een goed jaar
Mijn lading wordt altijd goed vast gesnoerd als het planken of platen of dozen betreft. 7 á 8 van de 10 keer is het snoeiafval voor de milieustraat, dus antislip hoeft niet per se.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.627
971
70
Veldhoven
staat die buiten ?
de mijne krik ik altijd op, zodat de bodem afwatert
Hij staat altijd buiten, Geert. En schuin, zodat hij via de openingen in de hoeken goed kan afwateren.
Ik ga maandag eens informeren bij de zaak die @thomasz voor stelde.
Het lijkt haast of ik geen verzendkosten hoef te betalen. (Geen verzendkosten vanaf €75)

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.323
3.134
Een bedrijfswagen vloer moet aan andere eisen voldoen, dan een betonbekisting. Je hebt veel meer slijtage bij een vloer. Daarom worden die platen van een veel dikkere slijtlaag voorzien. Voor een vloer die niet aan de weersomstandigheden wordt bloot gesteld, kan je prima een plaat met een berken multiplex gebruiken. Maar voor een buiten slapende aanhangwagen wil je een plaat van hardhout. Je kan nu de juiste vragen aan je houthandel van keuze stellen.

• Geweldig

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.