Beste plek voor schuim voor in koffer/kist?

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
222
12
Voor een kist zoek ik als binnenbescherming van de onderdelen die erin gaan van dat schuimrubber waar je stukjes uithaalt of uitsnijdt. Er bestaat plukschuim (die benaming vond ik al) en je hebt van dat spul waarbij je het uitsnijdt.

- wat is de juiste benaming voor dit spul?
- heeft iemand een tip voor een goed adres waar je dit spul goed en goedkoop kunt halen?

Voorhetplezier

Actieve deelnemer
12 jan 2024
42
17
Hillegom
Kijk maar bij de plaatselijke stoffeerder, daar hebben zij platen/blokken schuimrubber in verschillende hardheiden, en soms snijden zij dat ook op maat, anders zelf snijden (een metaalplaat met een scherpe kant werkt goed, stukje 10mm draadstang, twee lagers, gleuf in een houten plaat, boormachine en je hebt een schuimzaagtafel ). Vroeger kon je ook een schuimrubberplaat bij de goedkope beddenwinkel en bouwmarkt krijgen, maar dan heb ik het over 30 jaar geleden.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Voorhetplezier

Actieve deelnemer
12 jan 2024
42
17
Hillegom
Foam inlay (schuimrubber) ?

Overal te verkrijgen, Amazon of HBM of...
Geen ervaring ermee trouwens
Als je het plaatselijk kan krijgen is het vaak goedkoper, geen verzendkosten. ik heb een dorp verder een winkel waar je schroeven, bouten moeren etc nog per stuk kan kopen, een echte snoepwinkel voor de doe-hezelfer!

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
327
68
Oss
Voor een kist zoek ik als binnenbescherming van de onderdelen die erin gaan van dat schuimrubber waar je stukjes uithaalt of uitsnijdt. Er bestaat plukschuim (die benaming vond ik al) en je hebt van dat spul waarbij je het uitsnijdt.

- wat is de juiste benaming voor dit spul?
- heeft iemand een tip voor een goed adres waar je dit spul goed en goedkoop kunt halen?

Beste plek lijkt me dan in de koffer of kist 😅🤣

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
222
12
Grapjas :)

De lokale klusboer - zo eentje met een wand vol ijzerwaren per stuk; ideaal inderdaad - had het helaas niet. Dus dat wordt toch bestellen.

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.871
584
Ik heb thuis nog wat liggen dat bedoeld was voor in lades maar uiteindelijk heb ik er alleen maar 1 koffer mee gevuld.. Ik bezorg je vanavond meer info

• Geweldig
Waarderingen: MatthijsG

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.220
640
Noord-Veluwe
Ik ken het als hardschuim. Kaizen en Shadow Foam zijn daar de bekendste merken in. Maar je kunt het bij iedere kunststofleverancier die ook schuim in het assortiment heeft vinden. Soms vind je het ook bij hobbyzaken.

Een jaartje terug had HBM dat soort schuimplaten in de aanbieding. Ik denk dat ze uit het assortiment gingen. Daar heb ik er toen een flinke voorraad van gekocht om als inlage voor 45 lades te dienen. Daar heb ik nog wel iets van over.

Waar zit je en hoeveel heb je nodig? Mocht Petrolhead je niet kunnen helpen, dan kan ik je misschien van dienst zijn.

• Geweldig
Waarderingen: MatthijsG

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.871
584
Wat ik heb is eerder zacht schuim. Nog 1 volledig stuk en 1 waar pakweg 10 a 20% vanaf gehaald is. De verzendkosten naar NL zijn al 16,50 zie ik, dat maakt het voor ons allebei zonde.. Op naar hdv dan maar! :)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.