De Paul Sellers werkbank is inderdaad niet zo mooi, maar voor werkbanken primeert functie boven vorm. Voordeel van deze is dat er minder hout in gaat dan in een Roubo. Het werkblad krijgt zijn stevigheid door de voorschoten (aprons). Bij mij ligt er al een stapel hout klaar om er 1 te maken. Een werkbank is een goeie oefening. Volgens mij heb je de kennis al om er 1 te maken, nu alleen nog het zelfvertrouwen. Het is geen meubel, dus het hoeft gelukkig niet perfect te zijn.
Klopt natuurlijk helemaal. En zoals ik al zei: als ik een werkbank maak zal het zeker ook geen 'over-engineered' werkbank worden die te mooi lijkt om mee te werken. Maar wat ik wel graag wil bij een werkbank is opbergplaats: een kastje en wat lades, en een schap waar ik snel mijn gereedschap kan nemen of wegleggen wanneer ik met wat grotere stukken bezig ben, en met de voorschoten van Paul Sellers' werkbank lijkt me dat wat moeilijk. Zelf zie ik bvb meer in de werkbank zoals Jay Bates er één gemaakt heeft.
Maar goed, zoals ik al zei: momenteel kan ik me nog goed uit de slag trekken dus ik bekijk eens rustig alle opties en mogelijkheden; op een goede dag begin ik er eens aan.