daarin heb je gelijkHet lijkt mij het mooist om de vloer + isolatie 'in' de ringbalk te laten vallen
Oke. Maar de Schroefpalen staan in een raster van 3 * 3 dus in het midden zit ook nog een paal. Ik wilde dus een Kruis of een + maken in de ringbalk van dezelfde balkenmaat als de ringbalk. In dat geval wordt de overspanning slechts 2 meter. Goed idee?De maat van de vloerbalkjes is te schraal met 50x100 bij een overspanning van 4 meter. Ik zou niet te ingewikkeld doen en gewoon tussen de balken isoleren. Je doet nu consessies aan de constructie om je isolatie kwijt te raken..
geen zorggeïsoleerde sandwich panelen
dat doe je bestEventueel monteer ik ook nog een lekdrorpel
als de ringbalken 4 vierkanten van 2 x 2 m vormen, met op elke kruising een schroefpaal , en daarin vloerbalkjes van 50x100 liggen, dan heb je volgens mij een stevige dragende onderconstructieIn dat geval wordt de overspanning slechts 2 meter. Goed idee?
De schroefpalen liggen inderdaad niet helemaal vlak. Hier ga ik morgen even wat extra vulplaatjes voor halen zodat dat het probleem niet meer kan zijn.Als je 3 hoeken haaks krijgt en de laatste niet denk ik toch dat er kromming in je balken zit. Span er eens een metselkoordje langs, dan zie je het duidelijk of het wel/niet recht is.
Liggen je schroefpalen wel in een haaks vlak? Naast de 3-4-5 meting kan je ook de diagonalen meten, die moeten ook gelijk zijn aan elkaar bij een vierkant/rechthoek.
een winkelhaak is relatief klein om lengtes van 370 cm haaks te leggenik krijg de boel met geen mogelijkheid netjes haaks
hoe gaat de berging op zijn plaats blijven staan ?Ik was niet van plan de ringbalk vast te zetten op de schroefpalen.