Het metaal van de afzuigkap is weinig verfijnd, een beetje ruw. Het werkt allemaal soepel en prima, maar het is gewoon niet 'strak' gedaan en voelt vrij lomp. Op de afdekkap van mijn zaagtafel kun je duidelijk zien dat er imperfecties/deuken in het metaal zaten, maar daar is gewoon overheen gespoten. Het plastic van het handvat om de langsgeleider vast te zetten brak vrij snel af, gewoon te zwak voor de functie. De handleiding miste wat cruciale pagina's over de assemblage (de VVD kocht ik jonggebruikt maar de zaagtafel was nieuw en moest ik zelf in elkaar zetten) dus dat moet ik zelf uitvogelen en de afzuiging, zeker bovenop, is benedenmaats (bij de VVD is dit dan wel weer beter geregeld). De roltafel liep erg stroef en had wat afstellen nodig voor dat opgelost was, iets wat de handleiding ook niet beschreef. Verbeterpunt bovenop de VVD is vooral de bescherm-arm: deze heeft slechts één arm waardoor je hem scheef kan drukken en de cover waarmee je de messen afschermt verloor vrij snel 1 van zijn plastic kapjes. Geen hele grote issues allemaal, is zijn net even die finishing touches waar ze op besparen.Bedankt! Kun je wat voorbeelden geven van de afwerking waar je ziet dat het iets meer een B merk is?
Maar: mits goed ingesteld zijn ze nauwkeurig, ook als ik de dwarsgeleider van de roltafel haal en weer terugplaats is behoud hij zijn instelling, de motoren zijn krachtig, het frame stevig en zeker in het geval van de VVD is de vergrendeling van de tafel heel goed gedaan met een beveiliging tegen neervallen en twee stevige klemmen wanneer dichtgeklapt. De loodzware gietijzeren tafels zijn recht en er zit een grote geleider op die een stuk vlakker/rechter is dan die van de Metabo die ik daarvoor had, die meer weg had van een dakgoot.
Als ik kijk wat het prijsverschil is denk ik aan de ene kant dat ze voor de prijs misschien nog wel nét iets beter hun best hadden kunnen doen (vooral bij de zaagtafel eigenlijk) maar aan de andere kant ben ik blij dat ze op deze dingen hebben bespaard en niet op de meer cruciale zaken.