Beginnend houtsnijder

ertrike

Actieve deelnemer
8 apr 2020
54
41
Wageningen
Hier nog een beginnend houtsnijder. Ik heb een starterskit van beavercraft met het C2-mesje. Op de foto mijn eerste twee creaties, de tovenaar die bij de starterskit hoort en een ravenschedel. Ik heb nog wat moeite om hollingen te snijden, zoals de achterkant van de muts van de tovenaar en in de snavel van de raaf. Hier blijven veel rafels en hoekjes achter. Waarschijnlijk heb ik daar ander gereedschap voor nodig. Ik heb ook een strop om m'n mes scherp te houden, maar ik heb het idee dat die er alleen maar botter van wordt. Ik ga het draadje over stroppen dus goed in de gaten houden!
 

Bijlagen

  • IMG-20201231-WA0000.jpeg
    IMG-20201231-WA0000.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 32
  • IMG-20201231-WA0002.jpeg
    IMG-20201231-WA0002.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 32
  • IMG-20201231-WA0003.jpeg
    IMG-20201231-WA0003.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 31
Hoi,

Mooi , het gaat goed met de houtsnijders. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Zoals bekend moet je in het begin niet te veel eisen stellen. Gaande weg leer je hoe je het beste kunt snijden.
Dit zal of kan voor iedereen anders zijn.
Het uitsnijden van vlakke stukken die dieper liggen is vaak met een mes alleen niet te doen. Je komt niet diep genoeg om vlak te kunnen snijden. Een smalle kleine guts of beitel kan daarbij helpen.

Als ik zo de kabouter zie ben je zeker op de goede weg. (y)

Groet Edwin
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Welkom! Dat zijn prima eerste werkstukken.
Gaandeweg kom je er ook achter welk extra gereedschap je nodig zult hebben. Dus probeer niet alles in één keer te kopen.

Gr,
Meron
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.