Beeld Mens en Omgeving

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Ik heb een beeld gemaakt als herinnering aan een dierbare vriendin. Haar motto was <De omgeving van de mens is de medemens, Jules Deelder> en tezamen met de indruk van een beeld van Barbara Hepworth (Large spherical form with inner form) heb ik er dit van gemaakt. Robinia afkomstig van Ronald Kanne en appelhout uit mijn voorraadje. Buiten en binnenkant van de bolvorm gedraaid en geschuurd op de draaibank, idem zaagwerk en afwerken van de openingen. Granieten sokkel. Afwerking met Steinert Drechsleroel. plm 28 cm voor de bol. Ik ben er zeer blij mee.
 

Bijlagen

  • DSC_7445.jpg
    DSC_7445.jpg
    843 KB · Weergaven: 35
  • DSC_7451.jpg
    DSC_7451.jpg
    722,6 KB · Weergaven: 34
  • DSC_7449.jpg
    DSC_7449.jpg
    728 KB · Weergaven: 35

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Dank je wel voor de leuke reacties op dit beeld. Ere wie ere toekomt, het basis idee is van Barbara Hepworth. Fascinerend hoe het hoofd en hart van die kunstenares heeft gewerkt om allerlei fraaie vormen te realiseren. De combinaties van de ene en een andere vorm heb ik een paar maal gedaan maar deze met de bol is wel bijzonder zuiver.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.