Al mijn werkgevers hadden altijd Ford bussen, in alle formaten. Toen ik een jaar geleden begon als zzp'er kocht ik dus een tweedehands Transit Custom bij mijn lokale garage. Deze had dubbele schuifdeuren, links en rechts. In een kleinere bus is dit een enorme verademing en zou ik niet anders meer willen.
Helaas had ik afgelopen november grote pech met mij bus en moest ik een nieuwe kopen, het werd een Renault Master L2H2. Deze heeft geen dubbele schuifdeuren maar door haast moest ik uit voorraad kopen, daarnaast kun je bij een dergelijk grote bus ook erin lopen in plaats van kruipen dus maakt het niet zoveel uit. Ik wilde eigenlijk toch al een grotere bus omdat ik vaak materialen en gereedschap aan het omladen was, dat is nu niet zoveel meer nodig.
Mijn privé auto heb ik al die tijd aangehouden. De auto verkopen en de bus privé kopen of bijtelling betalen is financieel niet interessant. Daarnaast teken ik nu een fiscale verklaring dat de bus alleen zakelijk wordt gebruikt, daardoor hoef ik geen km registratie bij te houden en dat scheel weer administratieve rompslomp. Zonder privé auto is dat natuurlijk niet geloofwaardig.
Mocht je geïnteresseerd zijn in een tweedehands Transit Custom met dubbele schuifdeur, bij mijn lokale garage in Nuland komt er weer een te koop, wellicht kun je er iets mee.