Bedrijfsbus aanschaffen

A.N

Actieve deelnemer
12 aug 2010
250
36
Schoonoord
Zeker. Regio brabant nog tot 2029 met euro 6.
Moet je geen nieuwe diesel bus met kenteken van 2025 hebben/kopen.
Die mag o.a niet in Eindhoven, Tilburg en Den Bosch komen, althans in gebieden waar ze die zones hebben, op kenteken 2025 alleen elektrische bedrijfsbus/vrachtwagen.
Euro 6 met kenteken van voor 1-1-2025 mag er nog wel een tijdje in.
 
  • Leuk
Waarderingen: willemk

Verstegen

Nieuw lid
27 dec 2020
16
3
Al mijn werkgevers hadden altijd Ford bussen, in alle formaten. Toen ik een jaar geleden begon als zzp'er kocht ik dus een tweedehands Transit Custom bij mijn lokale garage. Deze had dubbele schuifdeuren, links en rechts. In een kleinere bus is dit een enorme verademing en zou ik niet anders meer willen.
Helaas had ik afgelopen november grote pech met mij bus en moest ik een nieuwe kopen, het werd een Renault Master L2H2. Deze heeft geen dubbele schuifdeuren maar door haast moest ik uit voorraad kopen, daarnaast kun je bij een dergelijk grote bus ook erin lopen in plaats van kruipen dus maakt het niet zoveel uit. Ik wilde eigenlijk toch al een grotere bus omdat ik vaak materialen en gereedschap aan het omladen was, dat is nu niet zoveel meer nodig.
Mijn privé auto heb ik al die tijd aangehouden. De auto verkopen en de bus privé kopen of bijtelling betalen is financieel niet interessant. Daarnaast teken ik nu een fiscale verklaring dat de bus alleen zakelijk wordt gebruikt, daardoor hoef ik geen km registratie bij te houden en dat scheel weer administratieve rompslomp. Zonder privé auto is dat natuurlijk niet geloofwaardig.

Mocht je geïnteresseerd zijn in een tweedehands Transit Custom met dubbele schuifdeur, bij mijn lokale garage in Nuland komt er weer een te koop, wellicht kun je er iets mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
66
29
Hier soms daar
Ik weet niet welke steden het betreft, maar kun je daar met een diesel bedrijfswagen überhaupt in?
Een aantal alleen met een ontheffing? Amsterdam, Den Haag
Maar met een hybride bus/ truck + aanhanger is het geen probleem.
Zelf ben ik geen voorstander van elektrische bussen en vrachtwagen dit omdat je afhankelijk van laadpunten en de tijd om te laden. Wil wel maar zakelijk kan het gewoon niet uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.