Basiscursus houtbewerking en vandiktebank

HaPe

Nieuw lid
22 mei 2021
2
1
Huizen
Hallo allemaal,
Zo net heb ik mij ingeschreven als nieuw lid van deze mooie club. Ik ben onlangs gepensioneerd en wil graag meer te weten komen over houtbewerking. Twee vragen houden mij vooral bezig: zijn er leden die - tegen betaling - een basiscursus houtbewerking willen en kunnen aanbieden? Ik woon in Huizen (NH) en ik ben een absolute beginner maar wil wel graag leren!
Wat kan ik bijvoorbeeld met een freesmachine (een Boschmachine onlangs aangeschaft) en hoe krijg ik oude vloerdelen weer netjes om er - als oefening - een simpele (tuin)tafel van te maken? Zijn er leden die een compacte vlak- en vandiktebank willen verkopen? (zo heet dit toch?).
Ik kijk uit naar mooie reacties, initiatieven en suggesties.
Bij voorbaat dank!
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Je kunt een cursus doen bij de schrijn. Cursus meubelmaken, houtbewerken en opleiding tot meubelmaker
Verder zou ik eerst wat ervaring opdoen met stationair gereedschap. Dan weet je wat je wilt en nodig hebt. Blijft er nog budget over.
Met een frees kan je heel veel. You tube staat er vol mee.
Verder zit er nog iemand bij Nijhof in baarn die cursussen geeft. Workshop meubelmaken en klussen - BeQwaam in Baarn
Wat ik weet van de schrijn is dat er ook les gegeven wordt door docenten die ook op het HMC hebben lesgegeven, Home - Hout- en Meubileringscollege
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Bij de schrijn heb ik zelf 3 cursussen gedaan. Moest vandaag goed op de foto's kijken van wie ik les gehad had.
Ja na 20 jaar is iedereen onderhevig aan de zwaartekracht.
 

DDragon80

Actieve deelnemer
12 okt 2019
31
17