Mooi geworden, de twee extra latten in de rugleuning maken het ineens een geheel. Het dekkende groen werkt wonder wel met het transparante bruin, dat de tekening van het hout zichtbaar houdt. Alles groen was een "blok" geworden. Dit houdt het licht.
Er zijn denk ik nog wel wat verfijningen mogelijk, stel je zou zoiets in een winkel willen zetten, een ander doel dan waar je nu me bezig bent. De zitting van de bank onder de stoelleuningen ronder maken had ik al genoemd.
Dan, herhaling, in de stoelrugleuning, in de onderkant van het bovenste deel zit een cupidioboog achtige vorm (wel passend voor een huwelijksgeschenk). Die zou je in de bovenste lat van de rugleuning een of twee maal kunnen herhalen.
Dat zou je in plaats van in de leuning ook in de onderst drager van de bank kunnen doen. Dan in de rugleuning juist de ronding van de bovenkant van de stoelleuningen herhalen, misschien daaronder dan de boog vorm uit de plank (figuur)zagen wat hem transparanter maakt. Dat soort dingen maakt het nog meer een geheel, bewust ontworpen. Dingen om mee te spelen.
(ik heb al met een half oog naar een paar geschikte stoeltjes gekeken....)