Bankje stabiliteit

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
289
149
Ja, die rug ga ik nog aanpassen.

@ZotVanHout
Dat is dus zo'n detail dat ik nog moet aanpakken. Ik dacht niet dat het op foto te zien was 😄

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.011
884
Oss
Sommige mensen zien nou eenmaal alles.
Mij was het inderdaad niet opgevallen, zelfs niet met mijn bril op:p

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
289
149
En dan nu het eindresultaat. Het is idd veel beter met die 2 extra latten in de rug. Zit nog makkelijk ook.
Groen is geverfd met Fusion mineral paint. Zitting geolied met hybride wood protector van Rubio (kleur ipé). Zo kan het bankje ook buiten gebruikt worden.
1000036971.jpg

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.857
892
Enschede
ingoogni.nl
Mooi geworden, de twee extra latten in de rugleuning maken het ineens een geheel. Het dekkende groen werkt wonder wel met het transparante bruin, dat de tekening van het hout zichtbaar houdt. Alles groen was een "blok" geworden. Dit houdt het licht.

Er zijn denk ik nog wel wat verfijningen mogelijk, stel je zou zoiets in een winkel willen zetten, een ander doel dan waar je nu me bezig bent. De zitting van de bank onder de stoelleuningen ronder maken had ik al genoemd.

Dan, herhaling, in de stoelrugleuning, in de onderkant van het bovenste deel zit een cupidioboog achtige vorm (wel passend voor een huwelijksgeschenk). Die zou je in de bovenste lat van de rugleuning een of twee maal kunnen herhalen.

Dat zou je in plaats van in de leuning ook in de onderst drager van de bank kunnen doen. Dan in de rugleuning juist de ronding van de bovenkant van de stoelleuningen herhalen, misschien daaronder dan de boog vorm uit de plank (figuur)zagen wat hem transparanter maakt. Dat soort dingen maakt het nog meer een geheel, bewust ontworpen. Dingen om mee te spelen.

(ik heb al met een half oog naar een paar geschikte stoeltjes gekeken....)

• Leuk
Waarderingen: Houtmoet en Kor

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
289
149
@knotwilg
goeie tips. Voor commerciële verkoop zou het inderdaad veel fijner moeten zijn, dat weet ik ;-).
Ik ben niet zo goed met figuurzagen en heb daarom de tralalaatjes weggelaten want ik zou dat verprutst hebben denk ik. Als ik dit nog eens zou maken, zou ik er vooral op letten dat de oorspronkelijke stoelen stijlen heeft die parallel lopen ipv naar binnen gedraaid. Het was vooral dat wat het moeilijk maakte om de verbindende stukken te doen passen.
Maar goed, blij met dit resultaat voor nu!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.