Bandschuurmachine ervaringen gevraagd

beansr

Actieve deelnemer
20 jan 2016
77
19
Voorne-Putten ZH
Hallo.
Heb sinds 1991 de Makita 9924DB en dat is een super machine, mocht hij het toch begeven en niet rendabel om te repareren koop ik direct weer dezelfde, met adapter erbij kan de slang erop (bestelnummer 192518-6 stof adapter).
Ene na vele jaren kan je nog aan onderdelen komen bij Makita (accutol was 32 jaar oud, schakelaar defect nieuwe zo geregeld)

Succes met je beslissing
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Vader heeft al 30 jaar een Wolf, recent kocht ik een bijna 30 jaar oude Makita 9402 (95 eur, 2e hands uiteraard), en die zijn identiek. Ondertussen al honderden meters eiken balken mee geschuurd, doet het zeer goed. Niet zoals de PowerPlus die het na 5 minuten (letterlijk) opgaf.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.544
929
70
Veldhoven
Ik heb vroeger geleerd met dit soort apparaten (bandschuurmachines en haakse slijpers) dat je na gebruik die dingen nog een minuutje onbelast laat draaien om af te koelen.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.648
1.160
Fryslân
Bedankt allen voor de reacties! Ik heb de Makita 9403 besteld, die hopelijk vanavond word bezorgd. ( Heb mezelf maar verwend voor mijn verjaardag morgen ;) )

Met name de stofafzuiging schijnt goed te zijn met de zak of met de stofzuiger. Bij mijn deWalt was dat niet op en top.


Ik heb vroeger geleerd met dit soort apparaten (bandschuurmachines en haakse slijpers) dat je na gebruik die dingen nog een minuutje onbelast laat draaien om af te koelen.
Als ik mijn deWalt nog een minuut had laten draaien, was ie compleet afgebrand denk ik, zoveel rook kwam er uit.
 
  • Haha
Waarderingen: Jan van den Broek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.