Ziet er heel mooi en strafuitvoeringsrechtbank!!
Nee je hebt vast helemaal gelijk!!! De bedoeling was “strak uit”
Een geval van automatische spellingscorrectie? strak uit -> strafuit -> strafuitvoeringsrechtbank -> …?
Of, kan de Belg ik hier iets leren over de Nederlandse taal?
Ik heb een 10-tal jaar geleden zelf een bamboe keuken gemaakt, t.t.z. een Ikea keuken (corpussen en lades) met zefgemaakte fronten en zichtzijdes uit 3-laags bamboe karamel. Meer in detail beschreven in dit draadje vanwaar ik hier terecht kwam.Wij hebben er een keer osmo op gesmeerd en daarna nooit meer iets anders aan gedaan dan met een lappie afnemen.
Qua materiaal ongeveer 6000 euro, excl. 3 werkbladen en apparatuur. Maar dan heb ik wel de wanden, elektra en ventilatieschat mee gerenoveerd. Het exacte bedrag is lastig te bepalen, want ook een kast voor in de kamer zit bij de aanschaf van materiaal erin.Wat een vakwerk! Hoeveel ben je nou totaal kwijt aan materiaal voor deze keuken? (Als ik zo onbeleefd mag wezen) minus de (inbouw) apparatuur
Wij hadden een carrousel, dat is geen succes. Ten eerste kosten ze relatief veel ruimte, doordat alles rond moet kunnen draaien. De ruimtewinst die je boekt is vind ik erg beperkt. De maximale belastbaarheid is ook maar zozo, ook van de uitzwenksystemen overigens.Knappe keuken, @LeonvB, met ongelooflijk veel opbergruimte op een kleine oppervlakte
Het idee van de lades die kruiselings gemonteerd zijn in de hoekkast ga ik onthouden. Daar daar heb ik nog geen goeie oplossing voor waar ik tevreden van ben. Zo’n carroussel of zwenkende uittreklade vind ik waardeloos want die geven amper meer bergruimte dan enkel het deel achter de deur gebruiken en de deel achter de hoek onbenut laten.
Zie ik het goed dat je bij de voorste lade de rechtse geleider verticaal en de linkse horizontaal gemonteerd hebt? Bij de achterste allebei horizontaal?
Voor de bovenste rij een vaste legplank om de horizontale geleiders in te schroeven?
Met de Blum Antaro geleiders die ik normaal gebruik krijg ik dat niet voor mekaar. Die moeten in de zijde geschroefd worden.
Welke geleiders heb je gebruikt? En zijn ze er met softclose?
alvast bedankt!
Een stootrand is geplaatst met behulp van een mal (simpel blokje hout met rand). Hiermee is de rand net buiten de kast geplaatst, zodat de lijst in exact hetzelfde vlak uitkomt als de deuren. De lijsten zijn met plintenlijm daarop vastgezet, en met 2mm uitvulplaatjes op de juiste hoogte gehouden terwijl de lijm uithard.hoe meer je dit bekijkt, hoe meer je ontdekt, hoe meer vragen je hebt
hoe heb je die lijsten op dezelfde diepte als de deuren geplaatst ?
eerst een stootrand ?
daarna gelijmd / geplaatst ?
Bekijk bijlage 109189
3 lagen Polyvine ultramat. Ook het sierpleister op de muren is ermee behandeld. Het is vrijwel onzichtbaar.Leon, hoe heb je je fraaie keuken behandeld? Wij hebben er een keer osmo op gesmeerd en daarna nooit meer iets anders aan gedaan dan met een lappie afnemen.
Dat valt me dan nog mee als ik kijk naar de hoeveelheid en kwaliteitQua materiaal ongeveer 6000 euro, excl. 3 werkbladen en apparatuur. Maar dan heb ik wel de wanden, elektra en ventilatieschat mee gerenoveerd. Het exacte bedrag is lastig te bepalen, want ook een kast voor in de kamer zit bij de aanschaf van materiaal erin.
Dankjewel voor de link en extra tips!Wij hadden een carrousel, dat is geen succes. Ten eerste kosten ze relatief veel ruimte, doordat alles rond moet kunnen draaien. De ruimtewinst die je boekt is vind ik erg beperkt. De maximale belastbaarheid is ook maar zozo, ook van de uitzwenksystemen overigens.
En ja, ik heb een vaste plank in de kast gemaakt. Deze zit in de voorkant gedeuveld, en de bamboevoorkant loopt naar beneden door om het gewicht daarheen af te voeren. De achterkant is 12mm multiplex dat vastgeniet is, met ter hoogte van de geleider een extra laag versteviging zodat de schroeven er goed in vast te zetten zijn.
De voorste lade zit rechts gewoon gemonteerd, en links is de geleider onder de lade gezet. De achterste zit 13mm hoger, zodat de lade precies over de liggende geleider past. De afmetingen zijn vrij lastig goed te krijgen: je voorste lade moet smal genoeg zijn om deze langs de scharnieren te kunnen krijgen. De achterste lade moet zo diep zijn dat deze goed het restant opvult, maar niet zo diep dat deze niet meer door het gat past (anders kun je achteraf niets repareren).
De geleiders:
In het menu kun je ook soft-close en push-to-open varianten vinden.Vollauszug bis 45 kg
beschlaege-online.de