Badkamer gestript

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.087
2.601
Het is altijd boeiend om te leren dat forumleden het beter weten dan de fabrikanten die het spul maken . Het is een doucheruimte, geen zwembad.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Het is altijd boeiend om te leren dat forumleden het beter weten dan de fabrikanten die het spul maken . Het is een doucheruimte, geen zwembad.
Het is altijd boeiend om te zien dat mensen die onjuiste info geven op de persoon moeten om gelijk te krijgen....
Voegen zijn niet waterdicht, daarom mogen ze HACCP matig bijv in keukens ook niet toegepast worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bijtel

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
210
87
Rijswijk
706 SPECIAALVOEG WD
Dit voegmiddel is waterdicht. Aldus Forbo.
Deze heb ik ook in de badkamer gebruikt voor mijn tegels op een ondergronn van Q-Board.
De Q-board zelf is waterdicht, echter de cementlaag die er op zit is het niet. het water zal dus een weg zoeken naar de zijkant.
Een goede afdichting met kitnaden is dus cruciaal!

De voeg blijft natuurlijk wel een zwak punt en zal na verloop van tijd zijn waterdichtheid verliezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Het is altijd boeiend om te zien dat mensen die onjuiste info geven op de persoon moeten om gelijk te krijgen....
Voegen zijn niet waterdicht, daarom mogen ze HACCP matig bijv in keukens ook niet toegepast worden.
Tot zover het advies van de fabrikant van afdichtmiddelen. Waterdicht is nogal relatief. Voor elektronica zijn er niet voor niets verschillende klasses. Als je een kapotte voeg hebt, dan ga je echt wel merken wat een goede voeg doet qua waterdichtheid. Meer is altijd beter, maar er bestaan niet voor niets groene gipsplaten naast de witte varianten.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Het is mij duidelijk geworden, allen bedankt voor de reactie's.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.