Beste Forummers,
Sinds zondagavond weer in Nederland. In Terkaple, Fryslan, om precies te zijn. En het bevalt me beter dan ik verwacht had. Heb het wel koud, de buren gelukkig ook, maar het weerzien met familie, buren, vrienden is erg fijn. Weer eens even door mijn werkplaats gescharreld en dan vind ik mooie stukjes hout en spring ik zo terug naar de tijd dat ik ze gezaagd heb o.i.d. Ik stapte als het ware mijn eigen geschiedenis binnen. Het huis staat nog helemaal op de kop, de nieuwe vloer zit er in, maar de plafonds gaan er nu uit, van de oude bedrading die er uit getrokken wordt, blijkt de isolatie overal gebroken en het plastic meurt ook erg naar plastic. Dus dat moet er allemaal maar uit, incl de buizen. Nu de vloer weer waterpas is, staat de tuindeur scheef, en dat deel van de buitenmuur zitten ook scheuren in. Binnenkort gaat het dak er nog af en gaan we dat stuk buitenmuur ook vernieuwen. We hebben een klein huisje, een soort gastenverblijf (er hebben er al de nodige forummers in gebivakkeerd!), naast het huis staan en daar wonen we eerst de komende maanden. Als het mee zit komt eind deze maand een kleine container met o.a. fietsen en wat gereedschap etc. Als het huis weer dicht is en geverfd is, komt de rest van de inboedel. Was gisteren al even op bezoek bij Haijo van de houtzagerij in Akkrum en vandaag bij Regts in Joure, mijn reguliere gereedschap en ijzerwaren leverancier. Erg hartelijk allemaal. In materiële zin zijn er 2 dingen, ik kan weer water uit de kraan drinken en het is heerlijk fris van smaak en ik vind de supermarkten echt geweldig, het enorme product aanbod en hoe mooi en fris alles er bij ligt.
Ik hoop een aantal van jullie te zien op 1 september in Zwolle en na een onrustige periode weer lekker op het forum, we gaan 1 dezer dagen naar 5000 geregistreerde forummers en zo'n 60 duizend bezoeken per maand!
cheers,
jaap