Audio rek

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
En een hele tijd gebruik te hebben gemaakt van een hemelvaart audio rek (gemaakt tijdens een hemelvaart dag jaren terug) werd het echt tijd voor wat anders.

Het oude was gemaakt van M10 draadstangen, ringen, moerenen en 18mm MDF wat ik in de olie had gezet.
IMG_1559.JPG

Eerst rustig over nagedacht en wat in Fusion aan het tekenen geweest waar dit ontwerp uit kwam.
Schermafbeelding 2020-05-29 om 20.45.16.png

Ik wou het maken van eiken dus opzoek, dit heb ik via de weggeefhoek op FB gedaan om de kosten laag te houden en dat is gelukt een salon tafel met een dik blad kon worden gebruikt voor het frame en een eetkamer tafel blad is een deel gebruikt voor de liggers. En dit is het uiteindelijk geworden.

IMG_1560.JPG

Hier kan ik wel weer wat jaren mee verder.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Mooi! Die eerste heb ik ooit eens gemaakt voor een vriend, maar dan van plexiglas. Met RVS pijpjes tussen de bladen zodat je alleen onder en boven een dopmoer had.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Nice. Ziet er robust uit. Watvoor audioset komt hierin te staan?
Hoofdzakelijk zelfbouw :) een andere hobby van mij electronica/audio ;)

Van boven naar onderen:
- Lenco L75 gaat nog vervangen worden door een Lenco PTP5
- Streamer/DAC Raspberry PI 3b+ met touch screen met DietPi als Roon endpoint, DIYINKH USB>I2S omzetter en een Soekris DAM1021 DAC. Ben hiervoor nu bezig met de besturing voor het kunnen kiezen van filter en ingang van de DAC via een touch screen.
- Pearl II op accu phono preamp
- Ingang/volume regeling moet nog een kastje om heen gemaakt worden.
- Eindversterker Hypex NC500MP is een dubbele 500W mono versterker.
- Kenwood minidisk speler het enige kant en klare ding.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Hoofdzakelijk zelfbouw :) een andere hobby van mij electronica/audio ;)

Van boven naar onderen:
- Lenco L75 gaat nog vervangen worden door een Lenco PTP5
- Streamer/DAC Raspberry PI 3b+ met touch screen met DietPi als Roon endpoint, DIYINKH USB>I2S omzetter en een Soekris DAM1021 DAC. Ben hiervoor nu bezig met de besturing voor het kunnen kiezen van filter en ingang van de DAC via een touch screen.
- Pearl II op accu phono preamp
- Ingang/volume regeling moet nog een kastje om heen gemaakt worden.
- Eindversterker Hypex NC500MP is een dubbele 500W mono versterker.
- Kenwood minidisk speler het enige kant en klare ding.

Erg tof. Leuk om nog een foto te zien van de hele set. Ik heb zelf ooit elektrotechniek gestudeerd. Als ik weer meer tijd heb wil ik graag eens zelf een buizenversterker maken. Dat wordt dan wel weer behoorlijk de boeken induiken.
 

WR1944

Oud hout
De paar keer dat ik een opstelling voor m'n audio apparatuur gebruikte ik een wandrail systeem. De apparaten kwamen op planken die op steunen lagen. Dat maakte het geheel flexibel als er een apparaat vervangen werd. Ook vond ik het bijzonder prettig dat ik aan drie zijden ongestoord bij je spullen kon komen. Het verschuiven om de achterkant te bereiken was hierdoor ook simpeler. Op m'n huidige locatie moet ik toch hoognodig wat aan een audiorek gaan doen want alles hangt een beetje als los zand aan elkaar. De spullen verdienen een betere behandeling.
 

Woodlex

Actieve deelnemer
2 jun 2014
62
5
Duiven
Ik vind vooral de constructie waar de planken op liggen leuk bedacht. Netjes.

Hoe heb je die precies gemaakt? Zou je eens een detailfoto daarvan willen tonen?

Mooi resultaat in ieder geval.

Groeten,
Lex
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
306
Rosmalen
Mooi rek, en mooi dat je hiervoor hout hebt hergebruikt. Ik heb daar bij een "Het Goed" in de buurt wel eens naar gevraagd, de desbetreffende vestiging heeft een houtwerkplaats, en maakt ook wel buiten bankjes uit steigerhout. Ik heb voorgesteld van die lelijke massieve eiken meubels die toch niet verkocht worden mooie planken van te maken en die zo te verkopen :)

Maarre, luidsprekers ook zelf gebouwd (ook electronica fanaat hier, zelf een modulaire synthesizer gebouwd, en luidsprekers van allerlei aard)?
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
De paar keer dat ik een opstelling voor m'n audio apparatuur gebruikte ik een wandrail systeem. De apparaten kwamen op planken die op steunen lagen. Dat maakte het geheel flexibel als er een apparaat vervangen werd. Ook vond ik het bijzonder prettig dat ik aan drie zijden ongestoord bij je spullen kon komen. Het verschuiven om de achterkant te bereiken was hierdoor ook simpeler. Op m'n huidige locatie moet ik toch hoognodig wat aan een audiorek gaan doen want alles hangt een beetje als los zand aan elkaar. De spullen verdienen een betere behandeling.
En meteen een goede reden om wat moois te maken met/van hout ;)
Een audio meubel in de vorm van een kast moet ik ook niet aan denken veel te lastig :D
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Ik vind vooral de constructie waar de planken op liggen leuk bedacht. Netjes.

Hoe heb je die precies gemaakt? Zou je eens een detailfoto daarvan willen tonen?

Mooi resultaat in ieder geval.

Groeten,
Lex
Zo zien de liggers (blauwe lijnen) er van boven af uit, de verbindingen zijn gemaakt met domino's (zelfgemaakt ook van eiken)
Schermafbeelding 2020-05-31 om 16.32.17.png
De verbinding met de staanders is deels in de staander ingezaagd en met de zelfde verbinding in elkaar gezet.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Mooi rek, en mooi dat je hiervoor hout hebt hergebruikt. Ik heb daar bij een "Het Goed" in de buurt wel eens naar gevraagd, de desbetreffende vestiging heeft een houtwerkplaats, en maakt ook wel buiten bankjes uit steigerhout. Ik heb voorgesteld van die lelijke massieve eiken meubels die toch niet verkocht worden mooie planken van te maken en die zo te verkopen :)

Maarre, luidsprekers ook zelf gebouwd (ook electronica fanaat hier, zelf een modulaire synthesizer gebouwd, en luidsprekers van allerlei aard)?
Als er inderdaad van de niet te verkopen meubels weer nette planken gemaakt worden dan zou me het nog niet eens verbazen dat die meer opbrengen ook nog. Er zijn best wel veel mensen die wat willen maken maar niet de machines hebben om gebruikt hout weer goed bruikbaar te maken en dus nieuw kopen.

De luidsprekers die hier nu staan zijn ook zelfbouw moeten nog afgewerkt worden en er wil nog wat aanpassen.
Dit is 1 van de luidsprekers, zijn open baffle's.
IMG_1440.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.