Appelhout bowl

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Weer wat gedraaid en een paar foto's er van, Appelhout is een favoriet als draaihout van mij, en Ik heb bijna alle voorgedraafde stukken al gedaan.

Vond deze terwijl Ik aan het rondneuzen was in mijn opslag, was er blij mee, Ik dacht dat er alleen nog wat smalle stukken Apple tussen zaten :).

Niet groot, maar voor Apple best een mooie maat 23 X 10 cm en mooi gekleurd, alhoewel did niet uitkomt onder CFL, en met de natte olie is het wel meer kleurrijk, met een foto van droog maar nog niet gepolijste schaal.

Comments welcome as always.


Apple sanded.jpg

Apple side.jpgApple with PTO wipe.jpgApple oiled.jpgApple wood bowl.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dankjewel voor het kijken en commenting,
Wim er zijn nog wel enkele die vertoonbaar zijn ;)

yes Nico we hebben nog wel last van de rook, gelukkig geen grotere brand in onze omgeving, wel een die onder control is, een 30 of so kilometers oost van ons.

Did jaar is er al veel opgebrand, by midden Juli was het al 13.4 miljoen hectares en het is nog steeds volop aan het branden op veel plaatsen, het is te droog en een bliksem zet het in brand, en dan vliegen de brandende vonken steeds verder om opnieuw branden te veroorzaken, er waren al 5500 branden gemeld deze zomer, en vele zijn in afgelegen gebied dat niet bereikbaar is en het is gewoon niet te stoppen.

forest fire.jpg
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Mooie schaal!
Appel is inderdaad erg mooi hout maar vrijwel niet meer te vinden. En te weten dat ik in het verleden verschillende bomen met veel moeite in kleine stukjes heb gehakt, niet wetende dat ik er veel meer mee kon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leo Van Der Loo

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.446
539
Mooie schaal, Leo.

Fijn dat je er weer bij bent.

En blijf posten over het leven, natuur en cultuur , gewoonten in Canada!
En dank voor die heel spectaculaire foto van die bosbranden, ik kon mij zoiets gewoon niet inbeelden. Moet bedreigend overkomen, als je daar in de buurt zou zijn.

Groeten

Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.