@ bobmartin, er zitten geen 3, maar 2 draadeinden in, door 3 bielzen. Er staat een foto ter illustratie in, daar zitten er wel 3 in, maar dat was slechts een voorbeeld.
@lemen, de eerste balk ligt zeg maar recht, noem het even op niveau 0. De 2e ligt op niveau -2 en de derde op niveau -1.
En dat is slechts aan 1 kant, de rechterkant. De linkerkant ligt veel vlakker.
Ik wil dat iets vlakker zodat een glas wijn welke op de rand van balk 1&2 gezet wordt niet gelijk omligt.
Mijn idee was de ruimte om de draadeinden groter te maken, dan de balken te deuvelen zodat ze recht liggen, en dan strak aandraaien.
Probleem is dat ik niet het gereedschap heb om dit helemaal strak te krijgen, en ook de ervaring daar voor ontbreekt. Het zou jammer zijn als ik die gaten onherstelbaar beschadig.
Wat betreft pijpen of draadeinden, ik dacht altijd dat er gewoon ren Draadeind doorheen zat vroeger. Dit blijkt dus niet zo te zijn. Origineel zat er een holle pijp met schroefdraad aan het einde in. Deze zijn nu vervangen voor een echt Draadeind.
Aangezien de balken op de plekken waar ze tegen elkaar aan liggen niet vlak zijn, ben ik bang dat dit gaat schuiven.
Vandaar dat ik nu de grootst mogelijk maat Draadeind heb gepakt, en deze er strak ingezet heb. Morgen gaat de bandschuurmachine erover om het ergste hoogteverschil op te heffen. De wielen zitten er inmiddels onder.
zo staat ie er nu bij: