Aluminium Constructieprofielen 4040 of 6060 , welke winkel

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
242
94
Zaanstreek
ik heb nog allemaal losse stukken 4040 liggen; heb je veel nodig? Motedis is ook mijn hofleverancier voor de basisspullen, voor het werk ook al wel eens bij DamenCNC besteld als het echt zuiver en voorgeboord moet worden.

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.303
693
Noord-Veluwe / Skåne
Hier nog een Motedis-klant. Let bij je keuze op dat je een standaard profiel kiest. Bij 4040 is de groef van 8 mm van het type I het meest gebruikelijk (in Europa). De reden waarom ik je aanraad daarop te letten is omdat je anders in de problemen kunt komen met de maat en vorm van o.a. schuifmoeren. Een andere reden is dat als je de profielen wilt gaan gebruiken voor het maken van een tafel waarop je ook snelspanklemmen a la de MFT-klemmen wilt gebruiken, dat die niet in bijvoorbeeld de groef van het type B passen, maar wel in de I groef.

• Leuk
Waarderingen: jaap

Voorhetplezier

Actieve deelnemer
12 jan 2024
65
29
Hillegom
Geen ervaring mee, maar de prijzen zijn niet verkeerd vergeleken met wat ik anders heb gezien.
Zij hebben ook 4545 en 4590 en accessoires. Bestellen op maat vanaf 5 cm, je betaald allen wat je nodig hebt

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.380
368
Heelsum
ik heb 2 lengtes van 3 meter nodig en dan een stuk of 6 tot 8 meterstukken.
de lengtes moeten stijf zijn want wil zelf een slab flattening setup maken...

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
245
79
Groningen
www.kiwood.nl
Als je alleen aan de uiteinden wilt ondersteunen zou ik dan zeker wel voor 60x60 of 40x80 oid. gaan. De 40x40 zijn over die lengte niet heel stijf.
Als je op meerdere plekken ondersteund maakt het niet zoveel uit natuurlijk.

MK profiel type 50x50 mk2000 is ook lekker stevig, goed voor dit soort toepassingen denk ik. (Mk2000 50x50 is 3,3x zo stijf als 40x40 L I-type)

Als het niet perse alu hoeft te zijn, een koker 60x4 in staal is nog weer meer dan 4x zo stijf als mk 50x50, en kost veel minder.

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
286
143
Geen ervaring mee, maar de prijzen zijn niet verkeerd vergeleken met wat ik anders heb gezien.
Zij hebben ook 4545 en 4590 en accessoires. Bestellen op maat vanaf 5 cm, je betaald allen wat je nodig hebt
Alux was in mijn project een stuk duurder dan Dold-mechatronik voor dezelfde profielen.
Als je een KvK hebt kan je ook naar 'Item24' kijken, die hebben ook een mooie online tool voor ontwerpen die een uitdraai maakt van je volledige stuklijst incl montage instructies.

• Leuk
Waarderingen: Scheppie

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
245
79
Groningen
www.kiwood.nl
Misschien nog een tip voor voordelig, op het cnc zone forum wordt vaak Kelders in Boxmeer genoemd voor goedkopere gebruikte aluminium extrusie profielen. Voor mij te ver weg, dus nooit geweest, misschien voor jou nog te berijden.

• Leuk
Waarderingen: Scheppie

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
242
94
Zaanstreek
ik heb 2 lengtes van 3 meter nodig en dan een stuk of 6 tot 8 meterstukken.
de lengtes moeten stijf zijn want wil zelf een slab flattening setup maken...
oeh die lange lengtes heb ik niet; juist kortere stukken van een oude opstelling. Over zo'n lengte is het aan te raden om of meerdere ondersteuningen te maken (iedere meter een voetje) of naar een groter profiel te gaan. Hoger is vele malen belangrijker dan breder, dat laatste haalt bijna niks uit voor de doorbuiging.

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.380
368
Heelsum
ik heb geen ontwerp, wat ik zoek is een stabiel vlak platform om een onbekantrechte boomstamplank op te leggen. Platform in de grootte van bijvoorbeeld 3 bij 1.2 Dan kan ik bladen vlakken tot ruim een meter breed.

Uiteraard is hoger profiel beter dan breder, 8040 is ook een optie, en welk profiel dan ook , er zullen altijd wat stelpootjes onder moeten....

Ik wil geen gelast frame of een grote zware houten plaat want ik heb niet onbeperkt ruimte en zon semi-vaste opstelling staat in de weg, ik wil hem dus demontabel hebben vandaar uit als profielen met koppelstukken.

Wat ik dus zoek is een demontabel frame van 3m bij 1m20 wat stijf genoeg is om vlak te blijven met een belasting van 100 tot 200 kilo.

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.380
368
Heelsum
Als het echt stijf moet zijn kan je beter 8040 pakken dan 6060.
Heb je een ontwerpje om te delen? Of heb je een ontwerpje nodig?
Heb je een tool daarvoor?

Ik wil platform zoals hierboven beschreven met daarom gemonteerd lineaire geleiders met ronde buis diameter 20 en dan dwars daarop weer een lineaire geleider van 1m20 zelfde maat. Eventueel die 2e ook op een profiel om doorbuiging te voorkomen.

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
286
143
Heb je een tool daarvoor?

Ik wil platform zoals hierboven beschreven met daarom gemonteerd lineaire geleiders met ronde buis diameter 20 en dan dwars daarop weer een lineaire geleider van 1m20 zelfde maat. Eventueel die 2e ook op een profiel om doorbuiging te voorkomen.
Ik gebruik de Item24 online tool, of SolidWorks.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.