Alternatieven Egger Perfectsense mat

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
hallo,
mijn dochter maakt kunstwerken van glas verlijmd op een drager. Momenteel gebruiken we hiervoor Egger Perfectsense HPL verlijmd op dun MDF.
Deze HPL is echter beperkt in afmetingen (+/- 1300x3000) en duur.

We zouden de gelakte versie kunnen gebruiken op 19mm MDF maar dan is de plaat dubbel zo groot, het glas weegt ook veel, dit gaat dan heel zwaar uitvallen want ze wil nog groter gaan dan 1300mm.

Weet er iemand of er andere fabrikanten zijn die ook vergelijkbare platen in gladde super mat uitvoering hebben maar dan liefst in dunnere uitvoering? Gelakt of HPL o.d...

alvast bedankt!
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
707
282
RegioRotterdam
Ze zou kunnen informeren bij de producenten. Ik zag een video van Pfleiderer AG waar ze op 1:37 in de video vellen aan het lamineren waren die duidelijk breder waren dan 1300 mm. (Maar korter dan 3000 mm)
Dan kom je denk ik wel in handwerk = andere prijsklasse als plaat van de rol.
Handelsgoed zal beperkt zijn tot 1300. Het heeft geen zin platen te maken die zo breed zijn dat de handel ze niet kan verwerken.
 
Laatst bewerkt:

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
bedankt voor de reacties. Ik ben van Belgisch limburg. De 1300 breedte bij de HPL is een probleem. Het hoeft uiteraard geen HPL te zijn, het is alleen dat die matte uitstraling wel een vereiste is. Ik denk dat er niets anders op zit dan dat we de Egger perfectsense gelakt versie op MDF platen nemen. Die zijn 2070 x 2800. Dat is ruimschoots groot genoeg, alleen zal het werk dan wellicht richting 40-50kg gaan vanwege de 19mm dikte.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Kijk eens bij Tom Sold die verkoopt ral panel 4050x1500x3mm en dikker. a 77 euro ex Die worden veel gebruikt voor reclame teksten/afbeeldingen. Ja transport zal wel een dingetje zijn.
Was er vande week voor wat reststukken maar hij was net verhuisd en had niet wat ik wilde ja een volle plaat maar dat is voor mij veel te veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: XXL66 en ZotVanHout

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Kijk eens bij Tom Sold die verkoopt ral panel 4050x1500x3mm en dikker. a 77 euro ex Die worden veel gebruikt voor reclame teksten/afbeeldingen. Ja transport zal wel een dingetje zijn.
Was er vande week voor wat reststukken maar hij was net verhuisd en had niet wat ik wilde ja een volle plaat maar dat is voor mij veel te veel.
Dit RALPANEL ga ik eens proberen. Is vergelijkbaar met DIBOND, dat kende ik maar wist niet dat ze dit ook in mat en RAL kleuren beschikbaar hadden. thx!
 

luc (-:

Actieve deelnemer
28 feb 2022
33
22
Enschede
je hebt ook nog deze ik heb het ooit een keer gezien maar weet er verder niks van
het materiaal heet Artkon. allen ik zie dat ze het tot 2440mm hebben
Artkon
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
je hebt ook nog deze ik heb het ooit een keer gezien maar weet er verder niks van
het materiaal heet Artkon. allen ik zie dat ze het tot 2440mm hebben
Artkon
thx, maar te klein formaat en lastig om een deftig ophangsysteem te voorzien. Met glas weegt een werk al gauw 25-30 kg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.