Als een houtdraaier heb Ik wel wat experience, maar lepel of scoop maken niet erg veel :-)

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb wel enige scoops gemaakt hoofdzakelijk gedraaid en met de help van bandzaag en band-schuur machine afgewerkt, de scoops (kleiner) zijn well gewild, en worden in allerlei potten gebruikt, scoop is ongeveer 5cm doorsnee en hele lengte zowat dubbel dat, Ik noem ze Beverstaart scoops ;-))

beaver tail scoops.jpeg

Ook enkele lepels gemaakt deze twee zijn van Esdoon met slaap.
Spalted Red Maple spoons.jpeg
En nu Ik toch bezig ben een stelletje Salad servers (5) die excellent werken :D
Salad servers.jpeg

Have fun and take care 1thumb.gif
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Leuke projecten. Vooral die twee (normale) lepels zijn erg tof. Misschien ook wel omdat ze een erg normale vorm hebben en er daardoor juist weer bijzonder uitzien.
 

Sandra Witteman

Actieve deelnemer
15 nov 2020
61
83
Terborg
Leuk om te zien wat je zoal gemaakt hebt. Bij de 2 lepels met slaap gaat er wel de vraag door me heen of hout met slaap wel zo geschikt is om mee te eten? Ze zijn wel mooi, zeker ook omdat het geen 13 in een dozijn lepels zijn, maar one-of-a-kind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leo Van Der Loo

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dank je voor het kijken en de reacties, Edwin de scoops zijn van korte stukjes en Ik denk twee sets zijn van Klaterhout Populier en de andere van zachtere Esdoorn (Acer Negundo)


Sandra er is geen probleem om hout met slaap te gebruiken (anders dan dat het hout te zacht kan worden als het blijft groeien),

Nou als jij van hout gemaakt was, dan kon het wel een probleem voor je zijn :eek:, haha, de sporen die slaap veroorzaken zweven overal in de lucht en landen aan/op alles, maar dat affect ons niet, hout wel als het vochtig is en warm genoeg, (recyclers van alles in de natuur) een rotting proces dat aangaande is.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.