Nee, helaas is het niet zo logisch. Soms wordt het brievenbusformaat meteen naar het afhaalpunt gebracht, en sommige pakketjes worden aan de deur bezorgd.
Er is wel iets aan peil op te trekken.Verzending van kleine pakketjes uit China kosten geen donder door een of ander raar verdrag, maar die komen dus via je 'brievenbus'. In feite is het een briefstuk (en daarom zijn vaak de verzendkosten laag). Dan wordt dit pakketje niet door de pakketafdeling van Postnl maar door de postafdeling van Postnl afgehandeld. Het pakketje wat door de brievenbus kan, komt ook direct door de brievenbus, bezorgd door je gewone postbode. De overige pakketen die gewoon te groot zijn voor de brievenbus gaan via het postbezorgpunt. De schifting wordt al gemaakt in het sorteercentrum, vandaar de keurige afhaal briefjes.
Als ze aan de deur komen zijn het geen poststukken, maar pakketten, en loopt 't weer anders. Maar uiteindelijk komt 't met name op formaat neer.
Even geheel naast de kwestie "Ali": dat type dieptestop voor op boren heb ik ook (het zat o.a. "gratis" bij de Wolfcraft deuvelset). ZOT word ik van dat systeem. Gewoon algeheel kierewiet (volgens dievannons is er geen verschil voor en na gebruik, maar ik wijk weer af). Het inbus draait zich altijd in de "boorschroef", waardoor het ofwel niet vast te krijgen is, ofwel spontaan loskomt.