Zoooo, de bouw is inderdaad begonnen. Na 1 dag had ik al een pijnlijk lichaam. Uiteindelijk heb ik 6 dagen achterelkaar aan de vlonder gewerkt. Het "hoofdterras" is nagenoeg klaar. Nu de rest nog.
Ik heb 32 paaltjes de grond in gemept. Eerst met behulp van een handgestuurde grondboor en na een stuk of 10 met een motorisch aangedreven grondboor. Daarna grond afgegraven, worteldoek geplaatst, 8 balken gemonteerd en een lading vlonderplanken geplaatst. Het ging allemaal niet zo vlot als ik gehoopt had. Doe mij maar finewoodworking ipv zwaar constructie werk
@Jaap: Massaranduba is inderdaad mooi en hard. Maar volgens mij is Angelo Vermelho nog harder. Ik heb zo'n 6 to acht 3,5 mm boortjes gebroken en een spiraalboor 10mm.
@Rick: Kun je mij de argumenten geven waarom je zo'n vloer laat verweren? Ik ben er nog niet uit. Mijn vrouwtje vind het hout mooi, maar nog mooier wanneer het heeft geregend. Ze is bang dat het erg grijs wordt.
Al met al begint het wel sfeervol te worden. Ik heb nog duizend ideen, maar alles op zijn tijd.
Een paar foto's. ps. Ik hou op mijn blog (zie onderschrift) een uitgebreider verslag bij.
Attached files