Niet meer of minder dan andere vernissen. Maar dat geldt ook voor gekookte lijnolie - dat bevat over het algemeen ook oplosmiddel. Wel verdampt oplosmiddel uit lijnolie meestal sneller dan uit vernis, omdat vernis veel sneller een film vormt die een extra barriere vormt die verdamping van nog aanwezig oplosmiddel vertraagt.
Als stinken echt een probleem is zou ik overwegen om OF het krukje nu onafgewerkt mee te geven en later te behandelen of (minder gewenste oplossing, want mindere kwaliteit van afwerking) af te werken met een watergedragen product...
Ok top. Ik ga die epifanes botenlak maar eens halen en gebruiken. Zal goed genoeg zijn en wellicht nog een mooie uitstraling gevenNiet meer of minder dan andere vernissen. Maar dat geldt ook voor gekookte lijnolie - dat bevat over het algemeen ook oplosmiddel. Wel verdampt oplosmiddel uit lijnolie meestal sneller dan uit vernis, omdat vernis veel sneller een film vormt die een extra barriere vormt die verdamping van nog aanwezig oplosmiddel vertraagt.
Als stinken echt een probleem is zou ik overwegen om OF het krukje nu onafgewerkt mee te geven en later te behandelen of (minder gewenste oplossing, want mindere kwaliteit van afwerking) af te werken met een watergedragen product...
Bedankt allen voor het advies