Afromosia uit Waddinxveen

John1969

Post veel
10 jul 2023
785
434
‘s-Hertogenbosch
Vorig jaar hebben wij ( de Dommeldraaiers) een rondleiding gehad bij Doornekamp Woodspecials. Imposant bedrijf met een mooi portfolio (🫢).Leuk gesprek gehad met Cor die de rondleiding gaf.
Aangekomen bij de afkortzaag staat er natuurlijk een afvalbak 🤩.De uitnodiging van Cor om daar een stukje uit mee te nemen werd zoals verwacht niet afgeslagen 🫣.
Nu ben ik afgelopen maanden bezig geweest met herinrichten van m’n hok en nog wat andere zaken.
Daarom afgelopen week weer eens afgestart met draaien….Inderdaad mijn stukje Afromosia. Ik heb van het proces geen foto’s maar dit is het resultaat geworden IMG_7418.jpeg

IMG_7422.jpeg

Bijlagen

• IMG_7419.jpeg
    IMG_7419.jpeg
    67,9 KB · Weergaven: 8
  • IMG_7420.jpeg
    IMG_7420.jpeg
    64,1 KB · Weergaven: 8
  • IMG_7423.jpeg
    IMG_7423.jpeg
    147,5 KB · Weergaven: 8
  • Leuk
Waarderingen: mathieu en ZotVanHout

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.150
497
Alphen aan den Rijn
Dat is een mooi werkstuk geworden , knap gemaakt .
De Gouwegroep heeft daar zijn bijeenkomsten , ik ben daar geen lid meer .
Daar staan een paar grote draaibanken en andere houtbewerkings machines .

Groeten Willem

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
785
434
‘s-Hertogenbosch
Daar staan een paar grote draaibanken en andere houtbewerkings machines .
Ik kan wel zeggen “HELE “ grote draaibanken…. Schitterend om eens te zien. Geldt ook voor de cnc die ze hebben staan 😱. Maar ja, als je iets wilt, moet je het ook aanpakken. En dat doen ze daar dan ook. Je kunt zien dat er de grondslag in de werktuigbouw ligt….. wat er niet is wordt zelf ontwikkeld. Ik mag dat wel. Zelf probeer ik ook op zo’n manier mijn hobby aan te vliegen maar dan in het klein

John1969

Post veel
10 jul 2023
785
434
‘s-Hertogenbosch
Mooi schaaltje John. Geen last van het stof gehad?
Nee, tijdens mijn herinrichtingstour ben ik ook over stof na gaan denken en probeer m’n stofzuiger VAST te implementeren op m’n werkplek. Ook heb ik een luchtreiniger gemaakt gebaseerd op het ontwerp van @kiesvoorhout …. welke nog in ontwikkeling is. Het verschil in de rondhangend stof in lucht is duidelijk merkbaar. Waar ik in het verleden last had van koeken in de neus of kuchen, nu helemaal NIKS.
Ik ga het binnenkort uitproberen met mukulungo of kempas, hier krijg ik een allergische reactie mee…..

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.869
1.243
Riemst
Nee, tijdens mijn herinrichtingstour ben ik ook over stof na gaan denken en probeer m’n stofzuiger VAST te implementeren op m’n werkplek. Ook heb ik een luchtreiniger gemaakt gebaseerd op het ontwerp van @kiesvoorhout …. welke nog in ontwikkeling is. Het verschil in de rondhangend stof in lucht is duidelijk merkbaar. Waar ik in het verleden last had van koeken in de neus of kuchen, nu helemaal NIKS.
Ik ga het binnenkort uitproberen met mukulungo of kempas, hier krijg ik een allergische reactie mee…..
Als je weet dat je op een houtsoort allergisch reageert, is het dan niet beter om daar helemaal af te blijven? Om te vermijden dat je lichaam een trigger krijgt en je helemaal in de problemen komt omdat de allergische reactie zich uitbreidt naar een hele reeks andere stoffen?

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.653
1.221
Omgeving Leiden
Je kan ervan uitgaan dat de luchtreiniger geen onderscheid maakt tussen stof van verschillende houtsoorten, dus ik zou afzien van je allergie-experiment. Zonde van je lijf.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.