Afkortzaag te geef voor de woodworker

Status
Niet open voor verdere reacties.

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.742
1.967
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb hem momenteel te koop staan op marktplaats, maar voor de budgetwoodworker hier via het forum is hij te geef. Ik hou accounts aangemaakt speciaal om dit ding mee te grijpen wel buiten spel, om te voorkomen dat hij niet naar een goed doel gaat (heb al vaker gehad dat ik spullen via MP weggaf en ze daarna te koop aangeboden zag worden).

zaag1.jpg
zaag2.jpg

Beetje crappy foto's zo onder het stof van een afstandje, maar deze zaag heeft enkele jaren dienst gedaan in mijn werkplaats en is nu vervangen door een wat groter model.

Wat is er minder: Merk is onbekend, er staat ook nergens iets op van een type. Er zit een laser op, maar die doet het niet. Van de knop achterop voor de kantelverstelling is de hendel afgebroken dus je moet wat meer kracht zetten / knijpen of een tang gebruiken. Hij is bij gebruik vrij lawaaierig. Je kunt er prima haaks mee zagen, maar ik moest altijd een stukje tape tegen de geleider plakken omdat de verstelling daarvan net niet ver genoeg gaat.

Wat is er goed aan: De motor is sterk (1700w) en er zit een groot, nog relatief nieuw (Ecotools) blad op met heel veel tandjes voor een nette zaagsnede. Je kunt er (uit mijn hoofd) tot 8cm diep mee zagen en een centimeter of 25+ diep. De verstekverstelling gaat soepel en kan ook beide kanten op gezet worden. Ik heb de geleiders achterop een keer uit elkaar gehad en gesmeerd dus het loopt weer heel aardig.


Simpele machine maar kan nog goed dienst doen. Geef hem weg voor amateur woodworkers die vanuit een beperkt budget moeten werken en een wat meer volwassen zaag kunnen gebruiken om grotere projecten te tackelen. Vanwege het gewicht is opsturen geen optie, dus valt op te halen in de regio Emmen, Drenthe.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.477
556
Heel mooi dat je dat aan een forumlid wil schenken.

Dikke duim omhoog!

groeten

Ornament
 

sander1238

Actieve deelnemer
7 mei 2016
206
32
Wanroij
Dat is een mannesman afkortzaag. Ik heb er zelf ook een, echt een topding vind ik. Instellingen kloppen, 90 graden is ook echt 90 graden.
Mooie actie. Ik wens de nieuwe eigenaar er veel plezier van
 

Bijlagen

  • 20240527_162335.jpg
    20240527_162335.jpg
    120,4 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.