Advies/wijsheid gevraagd bij afwerken buitenmeubel :)

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
mooi werk, rik
dank om ons het resultaat te tonen
inox ?
hoe heb je de scharnier van het zitvlak geplaatst ?
kleurloos ? dan is de bescherming tegen uv het laagst => hou de verkleuring in het oog
klopt RVS.
En je altijd leuk om resultaat te delen als bedankje.
Er zitten geen scharnieren in het zitvlak. Het zitvlak is het scharnier. in de laatste foto kun je nog zien dat er een kleine uitsparing is gemaakt in de hoeken van het zitvlak. dit zorgt ervoor dat de zitting niet naar links en naar rechts kan verschuiven. de zitting is aan de kant waar je knieën zitten hoger dan aan de kant van de leuning. hierdoor blijft de zitting ook in die richting op z'n plaats. Deze oplossing leek me het simpelst en op deze manier kan het hout lekker vrij bewegen als dat nodig is.
 

Berne

Nieuw lid
23 dec 2021
1
0
Hilversum
Beste Rik,

Inmiddels is het dik een jaar geleden dat je op zoek was naar een goede afwerking voor je eiken houten banken. Op dit moment sta ik voor dezelfde situatie als jij. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig of je keuze van destijds goed bevallen is.

Hoe zien de bankjes er nu uit, weet je dat of heb je feedback van de klant gehad? En gebruik je nog steeds Sigmalife Stain Matt voor afwerking buiten?

Ik ben benieuwd naar je ervaring,

Groet Berne
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Beste Rik,

Inmiddels is het dik een jaar geleden dat je op zoek was naar een goede afwerking voor je eiken houten banken. Op dit moment sta ik voor dezelfde situatie als jij. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig of je keuze van destijds goed bevallen is.

Hoe zien de bankjes er nu uit, weet je dat of heb je feedback van de klant gehad? En gebruik je nog steeds Sigmalife Stain Matt voor afwerking buiten?

Ik ben benieuwd naar je ervaring,

Groet Berne
Beste Berne,

Ik ben sinds dien niet meer bij de betreffende klant geweest... ik weet het dus niet.
Ik heb iig geen klachten ontvangen.
verwerken ging overigens prima, pruduct lijkt erg sterk op skylt qua verwerking.

succes met je keuze!
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
toch nog effe oprakelen ....

zelf maak ik nu een BBQ tafel, bijna volledig uit eik. De tafel gaat altijd buiten staan maar wel overdekt.

Heeft iemand in de tussentijd nog goede ervaringen opgedaan met de een of andere beits/olie/lak of iemand die het gebruik van Sigmalife of Cetol kan aanbevelen ?

hieronder een paar "sfeer" foto's
1644606446794.png
dit is de voorkant (links blijft open voor de BBQ, midden en rechts deuren (deze zijn uit dikfineer), tafel komt op rolwielen te staan
1644606560309.png
en de achterwand, kader met dunne latjes en veer
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Heeft iemand in de tussentijd nog goede ervaringen opgedaan met de een of andere beits/olie/lak of iemand die het gebruik van Sigmalife of Cetol kan aanbevelen ?
sinds 15 jaar gebruik ik tot mijn volledige voldoening cetol filter 7 plus sikkens voor de oregon kroon van mijn niet-verdekte erker waarvan de bovenkant een helling van 45° heeft, maw extreem aan de middagzon bloot gesteld
 
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.