Hey! ik ben recent begonnen met handgereedschap en een groot deel van het vak is het scherp houden van gereedschap. Ik kocht het "Everyday woodworking" boek van Rex Krueger en hij raadt het volgende aan voor het slijpen:
- Norton combinatiesteen (100/280 grid)
- Echte Arkansas Hard (Fijn)
- Een strop
Op een andere site heb ik het volgende gelezen:
Voor mij lijkt het alsof de Norton-steen van een te laag grid is, maar ik heb natuurlijk geen idee omdat dit alles nieuw is voor, daarom deze post. Is er iets dat je me kunt aanbevelen? Houd er rekening mee dat ik in België woon, dus ik kan kopen bij Amazon Duitsland of Frankrijk of bij webwinkels als baptis en knivesandtools
- Norton combinatiesteen (100/280 grid)
- Echte Arkansas Hard (Fijn)
- Een strop
Op een andere site heb ik het volgende gelezen:
Ik raad ten zeerste aan om zowel een grove korrel (400-600 grit) als een fijne korrel (800-1000 grit) te hebben, zodat je het mes gemakkelijk kunt vormen met de grove steen en het glad kunt strijken met de fijne steen. Sommige zijn ook dubbelzijdig, dus je kunt beide stenen in één krijgen!
Voor mij lijkt het alsof de Norton-steen van een te laag grid is, maar ik heb natuurlijk geen idee omdat dit alles nieuw is voor, daarom deze post. Is er iets dat je me kunt aanbevelen? Houd er rekening mee dat ik in België woon, dus ik kan kopen bij Amazon Duitsland of Frankrijk of bij webwinkels als baptis en knivesandtools