Advies (ook gereedschapskeuze), hulp of meekijken bij iemand omgeving Apeldoorn om hardhouten kastjes te maken

ReneN2020

Actieve deelnemer
16 okt 2020
51
5
67
Midden Gelderland
Beste allemaal,

Ik wil graag hardhouten (Bubinga) kastjes maken voor tweeters (luidsprekers). Ongeveer iets als deze:

Passieve preamp-5.jpg

Maar dan op zijn kant en rechtop, en een stuk kleiner. Deze heb ik laten maken, maar die houtbewerker doet dit niet meer.

Omdat dit allemaal heel goed op elkaar moet aansluiten wil ik graag een advies voor aanschaf van de juiste gereedschappen, maar ook hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken. En meekijken en tips krijgen om dit project tot een mooi einde te volbrengen. Omgeving Apeldoorn zou handig zijn, maar ik heb er ook wel wat reistijd/kilometers voor over....

Ik heb al wel eerder een audiorack en een platenspelerplint gemaakt, maar dat was van zachter hout. Ik heb daar veel plezier aan beleefd maar dit harde hout vond ik een stap te ver gaan. Maar wellicht is het nu zelf moeten doen een mooie opstap naar meer....

SAM_4814.JPG

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,
René
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Ik heb een inca major zaagtafel staan.
Naast een inca lintzaag en vlakbank. en divers handgereedschappen.
Heb alleen geen ervaring met kistjes maken.
Kan met de inca wel zuiver 45 graden hoeken zagen, heb ik in het verleden 1 keer gedaan, voor het maken van een fijnstoffilter.
Ik woon trouwens net om de hoek in Emst.
 

ReneN2020

Actieve deelnemer
16 okt 2020
51
5
67
Midden Gelderland
Vanmorgen bij de Haan geweest en een leuk inzicht gekregen hoe een werkplaats eruit kan zien. Mét de nodige machines en (zelfgemaakte) hulpstukken. En dus ook de Inca kunnen zien. Dank daarvoor!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.