advies kast

kji

Nieuw lid
10 sep 2015
3
0
Hey,

Ik zou onze koele bergruimte van ca. 5mx2.4m willen voorzien met kasten. De ruimte is rondomrond geïsoleerd, gevloerd en bepleisterd. Ruimte is onverwarmd, lucht deels ververst via mechanische ventilatie. Ik dacht aan eenvoudige kast mer deuren of schuifdeuren met leggers van max 100cm.

Welk economisch plaatmateriaal zou ik kunnen gebruiken?
Is Osb3 een optie?

Beste Groet

Rob

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.182
2.272
Klein-Brabant, Vlaanderen
welkom als nieuw lid !

bij onvoldoende ventilatie krijg je schimmel
=> alom gaten in de kasten maken

leggers van 100 cm breed zijn zelfmoord
tenzij je er enkel gevulde fotokaders op plaatst

osb is inderdaad een redelijk goedkoop materiaal
ieder zijn beurs en smaak

kji

Nieuw lid
10 sep 2015
3
0
welkom als nieuw lid !

bij onvoldoende ventilatie krijg je schimmel
=> alom gaten in de kasten maken

leggers van 100 cm breed zijn zelfmoord
tenzij je er enkel gevulde fotokaders op plaatst

osb is inderdaad een redelijk goedkoop materiaal
ieder zijn beurs en smaak

dank voor input
100cm ook als ik leggers neem van 25mm dik?

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
890
191
OSB? Pak dan liever underlayment, bijv. Underlayment StaBIOfloor 2440x610x18 mm kopen! | HORNBACH

Extra dikte werkt minder goed als je zou denken (zeker in verhouding tot de prijs). Onder verstek zagen en opdikken werkt relatief gezien een stuk beter. Zeker als je dit zowel voor als achter doet, liefst voor naar beneden en achter naar boven. Dan nog vind ik 100cm veel, maar je kansen zijn met deze methode tenminste een stuk beter.
Zelf pak ik meestal 60cm als maximum, en gebruik ik multiplex. Dan moet het wel heel erg vreemd lopen als je problemen ervaart.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.