advies gevraagd vandiktebank

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.776
2.166
Klein-Brabant, Vlaanderen
Waar ik naar toe wil is dit
dank voor de verduidelijking, jan
we willen jou met ons hart voor hout zo veel mogelijk helpen
zelf heb ik een vandikte&vlak 410 mm in een scm-combi
niks op aan te merken
hars- en noestenrijk grenen gebruik ik zelden (alle hout heeft zijn specifieke toepassing + doelgroep)
ivm harsrijk hout hoorde en las ik altijd, dat je dat best vooraf ontvet
zelfs als grote hobbyist kan ik mij daar niet mee bezig houden
tegen noesten bestaat er bij mijn weten geen remedie
duitse machines ? blijft voor mij een onbeantwoorde vraag
ik vermoed dat ze in duitsland geen vvd's meer maken
wel verkopen, maar dan komen ze van elders
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.779
449
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dat is goede info Jan, hierop kan specifiek en opbouwend gereageerd worden. En dan zonder een wildgroei aan niet al te relevante meningen waar Athanor ook op doelde denk ik.

Verdiep je eens in de SCM machines en zoek ook eens op het forum op SCM. Uit de reviews van gebruikers komen die vaak beter uit de bus dan Felder of Hammer. André (Tuoh) had er ook altijd goede reviews over.
 

Jan van Berkel

Actieve deelnemer
26 okt 2012
241
15
uden
Ik schreef er ook al bewust bij dat mijn vraag niet gaat over andere dingen dan een vandiktebank want ik weet dat zo'n draadje een eigen leven kan gaan leiden en helemaal niet meer over de vraag gaat.
SCM als vandiktebank ken ik niet maar ik ga er zeker naar kijken. Ik heb het verleden al eens een paar Nederlandse handelaren gebeld die zo'n machine hadden staan maar daar is het toen bij gebleven. Waarschijnlijk ga ik hem dan toch in Duitsland halen zodra de grenzen weer open zijn.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
607
141
59
Linter
Kan je eens wat foto's sturen van je machine. Ik heb een krul afzuigprobleem op de vlakbank. De vandikte laat zich fantastisch wegzuigen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.