Advies gevraagd nieuwe Formaatzaag of zaagtafel in werkplaats

Menno86

Nieuw lid
3 aug 2021
19
11
Nunspeet
nieuwgemaakt.nl
Ja, ik moet er nog flink aan wennen maar heb wel al door dat het werken met een formaatzaag heel fijn is ten opzichte van de kleinere zaagtafel of een invalzaag. Ik gebruikte hiervoor een TSO setje tezamen met de makita invalzaag. Dat werkt prima maar ik denk dat ik met de formaatzaag een stuk sneller en nauwkeuriger ga werken.

Ik werk sinds iets meer dan een jaar als zelfstandig meubelmaker en maak allerlei inbouwmeubelen met hergebruikt hout, zie nieuwgemaakt.nl.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
690
106
Sterksel
Ja, ik moet er nog flink aan wennen maar heb wel al door dat het werken met een formaatzaag heel fijn is ten opzichte van de kleinere zaagtafel of een invalzaag. Ik gebruikte hiervoor een TSO setje tezamen met de makita invalzaag. Dat werkt prima maar ik denk dat ik met de formaatzaag een stuk sneller en nauwkeuriger ga werken.

Ik werk sinds iets meer dan een jaar als zelfstandig meubelmaker en maak allerlei inbouwmeubelen met hergebruikt hout, zie nieuwgemaakt.nl.
Mooie site en goed idee! Ik zou graag een zelfde switch willen maken. :).
 
  • Leuk
Waarderingen: elzenmaa en Menno86

hdv

Post veel
24 nov 2019
957
508
Noord-Veluwe
Hai @Menno86 : ik zie 'm niet op de foto's, maar zat de parallelaanslag er ook bij? Ik hoop het voor je, want dat is echt een heel fijn ding. Maar Felder vraagt er de hoofdprijs voor, dus heb ik maar zelf een digitale versie gemaakt van wat aluminium en een M503 magneetlint afstandsmeter.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.