Advies gevraagd betreffende materiaalkeuze werkbank

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
285
119
Wetteren, Belgie
Ik heb jaren geleden een werkbank gemaakt volgens hetzelfde principe als jouw bouwtekening. Alles met stroken multiplex en een mdf plaat als top. Die kan dan gemakkelijk en goedkoop vervangen worden als die te beschadigd geraakt. Heel stevige, stabiele en zware werkbank voor een schappelijke prijs: onder de 200 euro materiaal als ik me niet vergis. Wel minder voor het oog, maar wel waar voor je geld.
Het gaat om deze werkbank:
Rock-Solid Plywood Bench - FineWoodworking
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Ik heb een paar Roubo werkbanken gemaakt, met Benchcrafted hardware. Zowel in beuken als in essen. Beuken is de meer traditionele keuze, denk ik. Van beide heb ik bouwtekeningen, bestel- en zaaglijst en foto's gedeeld. Dit is de tweede, wellicht heb je er wat aan. Beide hebben een centrale wiellift, waardoor ze met 1 handbeweging te verplaatsen zijn en weer op de poten te zetten.
 

Legno88

Nieuw lid
5 dec 2020
9
2
Ik heb een paar Roubo werkbanken gemaakt, met Benchcrafted hardware. Zowel in beuken als in essen. Beuken is de meer traditionele keuze, denk ik. Van beide heb ik bouwtekeningen, bestel- en zaaglijst en foto's gedeeld. Dit is de tweede, wellicht heb je er wat aan. Beide hebben een centrale wiellift, waardoor ze met 1 handbeweging te verplaatsen zijn en weer op de poten te zetten.
Zo’n wiellift klinkt perfect! Ik ga er vanuit dat dit niet mijn laatste huis zal zijn en de werkbank met me mee zal verhuizen in de komende jaren. Ik ga zeker even naar je tekeningen kijken, bedankt!
Ik heb jaren geleden een werkbank gemaakt volgens hetzelfde principe als jouw bouwtekening. Alles met stroken multiplex en een mdf plaat als top. Die kan dan gemakkelijk en goedkoop vervangen worden als die te beschadigd geraakt. Heel stevige, stabiele en zware werkbank voor een schappelijke prijs: onder de 200 euro materiaal als ik me niet vergis. Wel minder voor het oog, maar wel waar voor je geld.
Het gaat om deze werkbank:
Rock-Solid Plywood Bench - FineWoodworking
Absoluut waar. Volgens deze tekeningen en voor deze prijs kan inderdaad prima een functionele bank maken. In mijn geval heb ik budget om ander materiaal te gebruiken en daarmee hoop ik dan dus ook het oog gerust te stellen. De suggestie van een “oefenbank” blijft waardevol, maar ik heb (misschien misplaatst) vertrouwen in mijn vaardigheden cq leercurve om ervoor te zorgen dat deze eerste bank voldoende zal slagen om met plezier te kunnen gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.