Adembescherming

jorisvh

Post veel
met de 3M halfgelaats moet ik mijn bril ook op het rubber van het masker zetten maar dat stoort met mijn multifocale bril dus geen oplossing
ik zit ook met een multifocale bril en dat is de grootste reden voor mijn twijfel.
de bril zou achter het masker op m’n eigen neus moeten kunnen staan ipv op de neus van het masker, anders ga ik bij rechtuit kijken al door de leeszone van de glazen kijken.
 
ik zit ook met een multifocale bril en dat is de grootste reden voor mijn twijfel.
de bril zou achter het masker op m’n eigen neus moeten kunnen staan ipv op de neus van het masker, anders ga ik bij rechtuit kijken al door de leeszone van de glazen kijken.
Met een multifocale bril kan ik niet werken. Daarom voor het houtbewerken en vooral draaien een aparte bril op maat.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Er wordt hier over brillen en ademhalingsbescherming gesproken. Maar niet over gelaatsbescherming en/of veiligheidsbril. Ik ga er dan van uit dat brildragers enkel een gewone bril opzetten. Of kan je over de bril nog een gelaatsbescherming gebruiken?
 

LukeB2530

Actieve deelnemer
15 jan 2021
103
110
Boechout (Prov. Antwerpen)
Er wordt hier over brillen en ademhalingsbescherming gesproken. Maar niet over gelaatsbescherming en/of veiligheidsbril. Ik ga er dan van uit dat brildragers enkel een gewone bril opzetten. Of kan je over de bril nog een gelaatsbescherming gebruiken?
Ik ben ook een brildrager (multifocale glazen). Een halfgelaatsmasker (merk: GVS Elipse) gaat nog, maar hierbovenop nog een veiligheidsbril (ik heb een overzetbril van 3M), plus daarbij nog eens gehootbescherming (Delta plus) is helaas teveel van het goede. Weet dat ik dan nog meestal een pet op zet, dan is het dus helemaal hopeloos. Derhalve beperk ik mij meestal tot het dragen van gehoorbescherming/overzetbril tijdens het zagen en schaven (houtmotafzuiger staat aan) en halfgelaatsmasker/gehoorbescherming tijdens schuurwerkzaamheden. En pet uiteraard ;).
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
20211230_095056.jpg


Ach ja, met multifocale glazen, is s'winters goed te doen, maar s'zomers...:geek::ROFLMAO::ROFLMAO:

btw: voor degene die denkt er later wat aan te gaan doen??
Later is vaak telaat!
Alle stof is slecht voor een mens !
 

bernad

Actieve deelnemer
18 jun 2010
118
12
Vlaamse Ardennen
denkoning.be
Na vergelijkende studie heb ik beslist om een 3M Versaflo M206 met TR-315E aan te schaffen. Een zware investering, maar veilig en comfortabel (mag ook voor die prijs). Voor mij primeert de gezondheid en veiligheid. Vooral het stof en mogelijk toxisch risico wou ik absoluut uitschakelen. Tot heden ben ik heel tevreden van dit toestel: is licht, gebruiksvriendelijk, efficiënt en handig.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik ben brildragend en heb ook nog eens een baard. Sinds een paar maanden gebruik ik het halfgelaatsmasker van Moldex met FFP3 filters. Zit echt prima, sluit goed af en m'n bril beslaat totaal niet. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Had ik echt veel eerder moeten doen.


Het enige nadeel is dat er na gebruik wat condens in het masker zit. En omdat ik het masker bewaar in een opbergbox moet ik dit eerst droog maken voordat ik het kan opbergen.
Doe een stuk of 5 silica zakjes bij je masker in de doos en laat hem goed drogen voor je hem inpakt.
Dit voorkomt schimmel.
 

Dan3040

Nieuw lid
8 aug 2021
7
0
Belgie
Heb mij onlangs een VERSAFLOW van 3M aangeschaft en beklaag me dit niet! je ademt frisse verse lucht in. is niet zwaar om te dragen , comfortabel, en indien je een bril draagt kan je die gerust ophouden, top!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.