De laatste tijd niet echt tijd gehad om hier mee bezig te zijn. Of eigenlijk tijd er voor vrij weten te maken. Mede door de aanschaf van een vlak/vandiktebank en een lintzaag kan ik nu zoveel dingen maken die ik altijd al wou maken dat de adelaar al snel links komt te liggen. En dan komen er op internet gewoon teveel ideeën inspiratie naar voren om gewoon links te laten liggen en er niks mee te gaan doen. Tissuedoosje, naambordje, af en toe wat Tiffany (glas in lood maar dan nog wat fijner) er tussendoor, kaarsenstandaarden, snijplanken... Dan weer even een paar avonden met de aderlaar bezig om dan vervolgens weer verder te gaan met Tiffany.
Dit weekend wou ik weer gaan spelen met de kettingzaag om vogelhuisjes uit een boomstam (uit 1 stuk dus) te maken voor de aankomende winter dus dan komt er ook weer weinig van de adelaar terecht.
Heb nog wel wat kiekjes genomen tussendoor er gaat ook heel veel tijd zitten in dingen die je niet zomaar als grote verandering ziet.
Of dat je fouten in je ontwerp tegen komt waardoor je alle vorderingen weer weg moet hakken om het weer beter uit te laten komen. Zo kwam ik bijvoorbeeld totaal niet uit met de lengte van de poten toen ik het op schaal na ging meten van een foto van een echte adelaar. En daar kwam ik pas achter nadat ik de ruwe vorm er al in gemaakt had. Ik had ze namelijk te lang gemaakt. En dat had ik op het eind van die poten nog een groot blok over gehouden om de klauwen uit te halen. Maar omdat die poten dus ingekort moesten worden kwam ik met dat blok hout voor de klauwen ook niet meer goed uit. Met het gevolg dus dat het nu een staande adelaar wordt in plaats van een adelaar die over het water heen scheert om een vis te vangen.
Hieronder alvast 1 poot 'afgezet' en dus naar beneden gericht.
Grootste probleem... of eigenlijk heb ik een hekel aan het woord probleem, ik praat liever in: Uitdaging... zijn echter de vleugels. Het totaal plaatje lijkt best leuk en eerst viel het me niet echt op maar als je de foto bijvoorbeeld ziet waarbij ik er bovenop sta dan kan ik me alleen maar storen aan de lengte van de vleugels.. Die zijn als ik het een beetje goed na meet zo'n 75cm te kort.
Zo staat ie er nu bij. In de schuur want dan kan er ook aan gewerkt worden als regent.
Maargoed.. De vleugels dus.. Het blok hout wat tussen de vleugels weg is gekomen ligt er nog steeds ongeroerd bij. Ik wil eens even kijken of ik dat stuk kan gebruiken om de vleugels dan nog wat meer op lengte te krijgen. Heb het even uitgetekend in Paint ter verduidelijking. En dan wou ik het zo uit proberen te laten komen dat het nieuwe gedeelte net op de rand van het verenkleed ligt, dus op een punt waar net weer een nieuwe rij veren begint voor zover dat lukt, om zo het aanhechtingspunt zoveel mogelijk uit het zicht te halen. En dan zoveel (bruis?)lijm er tussen dat er zo weinig mogelijk vocht tussen kan komen.
Zo dus: