Ik frees een groef van 6 mm diep op 6 mm van de onder- (lade) of achterzijde (kast). Soms doe ik dit ook op de zaagtafel. De breedte hangt af van het materiaal dat ik voor de bodem (lade) of achterwand (kast) gebruik. Meestal is dat 6 mm populieren multiplex. Soms dunner en heel soms dikker. Ik doe niet moeilijk met blinde groeven en zo. Gewoon over de volle lengte een groef. Bij laden komen de zijkanten toch tegen de voor- en achterkant i.v.m. stevigheid en er komt vrijwel altijd een vals front voor. Op die manier zijn er alleen aan de achterzijde van de lade gaatjes te zien. Nou, als ze zoveel moeite willen doen, dan gaan ze hun gang maar. Bij een kast zouden de gaatjes op die manier alleen aan de bovenzijde zichtbaar zijn. Bij mij is of de kast te hoog om me daar druk over te maken, of komt er een sierblad op, dus ook daarover maak ik me niet druk. Voor mij is dit de snelste methode. Niks geen sponning als de boel al in elkaar zit. Dat is me teveel werk. Naar mijn menig is deze aanpak ook steviger.