Accessoires voor EB PK 300

Johan-inbouwer

Nieuw lid
24 mei 2026
2
0
Den Haag
hallo Forum mensen,

ben nieuw hier en heb een vraag. Ik heb mooie EB PK 300 op de kop weten te tikken en heb nu de kale basis versie. Graag zou ik breder willen kunnen zagen en een roltafel aan de linker zijde zou ook welkom zijn.
Zijn er mensen die mij in de goede richting kunnen duwen? Een verlenging naar achterzijde is zelf wel te maken. Maar naar rechts waar de geleider moet doorlopen zul je iets origineels voor moeten vinden

Passen de accessoires van een PK250 ook?
Heeft iemand nog ter overname zaken die passen op mijn PK300?
Of heeft iemand een goed idee om de basis maar 3 zijde uit te breiden?

ben benieuwd,

Gr, Johan

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.433
4.371
Goedkoopste gaat zijn, om gewoon de zaagmachine te kopen die je eigenlijk wil hebben. Losse onderdelen kosten meestal net zo veel als een complete machine die er wat minder mooi uit ziet. Kan je kiezen of je de onderdelen over zet, of dat je je huidige machine weer verkoopt.

• Leuk
Waarderingen: MaartenS en ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.648
3.136
Klein-Brabant, Vlaanderen
dus iets in de aard van het onderstaande ?
(wij zijn gek op foto's en links)

volledig eens met @chevy66
hou je huidige machine
probeer niet er bijkomende toeters en bellen voor te kopen
die gaan je meer dan verantwoord kosten
zoek ondertussen naar een machine mét de gewenste toeters en bellen
en verkoop dan jouw huidige machine

1780483653425.png

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.106
102
Omgeving Amersfoort
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.648
3.136
@Johan-inbouwer

ik weet het niet zeker maar EB is toch later overgenomen door Metabo?

misschien kun je kijken of via Kruis onderdelen de machines gelijk zijn en daar de onderdelen even opsnorren?

De "300" is niet te vinden op Kruis.nl maar de 250 wel, kan zijn dat Metabo de 300 niet gevoerd heeft, hoewel ik hier een PDF tref met beide nummers erop:
mooi opzoekwerk, @MaartenS,
het plaatje dat ik geplaatst heb, heb ik bij mijn weten uit de handleiding, die jij vermeldt, geplukt

ik schiet zeker niet op jou
eerder raad ik wie zich als kersvers lid aanmeldt, aan, om ons bij een concrete vraag wat handvatten aan te reiken, zodat we bij het aanreiken van tips een warme start kunnen maken
🙏

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.106
102
Omgeving Amersfoort
Samen komen we er wel, roepen we dan (y)

ik heb de afgelopen jaren eerder wat members zien vragen over ElektraBeckum en toen bleek ook dat een Metabo type 1 op 1 hetzelfde was én het onderdeel nog te koop.

was een lintzaag meen ik destijds.

Johan-inbouwer

Nieuw lid
24 mei 2026
2
0
Den Haag
Goedkoopste gaat zijn, om gewoon de zaagmachine te kopen die je eigenlijk wil hebben. Losse onderdelen kosten meestal net zo veel als een complete machine die er wat minder mooi uit ziet. Kan je kiezen of je de onderdelen over zet, of dat je je huidige machine weer verkoopt.
ja, hier ben ik ook naar aan het kijken om een complete PK 300 of PK 250 te kopen en dan eventueel 1 van de basis zaagmachine weer te verkopen.

mijn concrete vragen waren:
- heeft iemand misschien losse accessoires te koop of weet iemand die ze verkoopt
- zijn accessoires van PK 250 uitwisselbaar met PK300

vind de reacties tot nu toe al leuk.
Zit veel kennis hier en voor mij is het een soort van puzzel die ik wil oplossen.

Bijlagen

• 747B4950-972F-4EF6-80D5-35148A89B564.jpeg
    747B4950-972F-4EF6-80D5-35148A89B564.jpeg
    159 KB · Weergaven: 15
  • BB7842A7-7634-4E23-B7D1-48BC94E4DF8B.jpeg
    BB7842A7-7634-4E23-B7D1-48BC94E4DF8B.jpeg
    99 KB · Weergaven: 15

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.648
3.136
als dat jouw werkplek is, zou ik mij niet buigen over het opschalen van een EB
je hebt de ruimte fysisch, en waarschijnlijk ook financieel, om een combi met een lange rolwagen te kopen
niet dat ik liefhebbers/bezitters van een EB wil schofferen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.