Oei, is iets met de link mis gegaan. Ik heb er eentje met drie draden.Das wel goedkoop! Maar lijkt geen aarde-draad te hebben en die andere twee wel.. Maakt dat uit?
Oei, is iets met de link mis gegaan. Ik heb er eentje met drie draden.Das wel goedkoop! Maar lijkt geen aarde-draad te hebben en die andere twee wel.. Maakt dat uit?
Jan,Oei, is iets met de link mis gegaan. Ik heb er eentje met drie draden
In plaats van dat je zo denigrerend doet heb ik liever antwoord op mijn vraag.@Eustace
Dat wat jij aardedraad noemt is de nuldraad. Ik raad je aan van de electriciteit af te blijven.
Het maakt vanzelfsprekend uit in het aansluiten, maar of de modules ook anders werken kan ik je niet vertellen.
Je bent nu in elk geval op je hoede en tel je voor tweeIn plaats van dat je zo denigrerend doet heb ik liever antwoord op mijn vraag.
Electriciteit trekt zich niks aan van de kleur van een draad.Hallo, ik ben pas nieuw op dit Forum en wil ook een softstart inbouwen in mijn DW7492
Wat ik me altijd afvraag over een softstart module:
De fase is de bruine draad (vanuit de muur gezien, en ook binnen de machine) en hoort op de rode draad van de softstart te komen.
Maar als ik de stekker in het stopcontact omdraai, dan zijn fase en nul toch gewisseld.
Of snap ik het nu niet.
Ik denk dat ik het eerst even test met een oude circelzaag die ik nog heb liggen...
Heb je een aansluitschema en/of typeplaat van de motor? anders is het nogal giswerk.Heeft iemand een dergelijke softstart toevallig in een Metabo DH330 gebouwd?
Ik heb dit geprobeerd, maar niet met goede resultaten. Volgens de verkoper van de softstart zou de vandiktebank een condensator voor de motor hebben, waardoor het niet werkt. Dat klopt volgens mij echter niet (maar ik hoor het graag wanneer ik het fout heb).
Iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen?
Dat is een overnamespoel die ervoor zorgt dat jij de "aan" knop niet moet blijven induwen.Zou er in de veiligheidsschakelaar een condensator zitten? (Of toch verkeerd aangesloten? )
Electriciteit trekt zich niks aan van de kleur van een draad.
Dus het komt op afspraken aan. Bruin : fase Blauw de nul. Geel-groen de aarde.
Terecht merk je op dat als je de stekker omdraait ook de fase en nul verwisseld zijn. Maar....je weet niet hoe de draden in de wandcontactdoos zijn aangesloten door de installateur: is het rechter kontakt de fase of de nul? Wat komt er uiteindelijk op je bruine draad? Kan dus best de nul zijn. En toch werkt je zaagtafel prima, ook als je de stekker een slagje draait.
Het filmpje van @Blazer volgen en het komt in orde.