Aanschaf (Creusen) bankslijper

John1969

Post veel
10 jul 2023
790
439
‘s-Hertogenbosch
Zijn trouwens nog verschillende gradaties in:
PBB. hier staat de B voor blik dikte >1mm
PBY. hier staat de Y voor ijzer dikte 1-3 mm
PBS. hier staat de S voor staal dikte < 3 mm

de grootste overeenkomst is dat je het zomaar ergens tussen de rommel kunt vinden en dat het buigbaar en met een babyzaagje te zagen is ..

😂

• Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
589
272
We zijn een beetje afgedreven..

Om weer terug naar het onderwerp te sturen: de Creusen is al meteen van pas gekomen. Ik moet nog wel even oefenen.
Het was wel even puzzelen en klungelen om de beitelsteun in de juiste hoek te krijgen. Hebben jullie daar een handigheid voor?

Vervolgens wilde de buurman verfkrabbers lenen. Die passen natuurlijk niet zo mooi op de steun, dus daar weer zoeken om een goede hoek er aan te slijpen. Uiteindelijk is het wel gelukt volgens mij. Dat is vooral handigheid krijgen denk ik. Ik voorzie dat ik dit nog vaak mag gaan doen (tevens een van de redenen om een bankslijper te kopen).

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
429
24
Diepenveen
www.kekkek.nl

Om weer terug naar het onderwerp te sturen: de Creusen is al meteen van pas gekomen. Ik moet nog wel even oefenen.
Het was wel even puzzelen en klungelen om de beitelsteun in de juiste hoek te krijgen. Hebben jullie daar een handigheid voor?

Vervolgens wilde de buurman verfkrabbers lenen. Die passen natuurlijk niet zo mooi op de steun, dus daar weer zoeken om een goede hoek er aan te slijpen. Uiteindelijk is het wel gelukt volgens mij. Dat is vooral handigheid krijgen denk ik. Ik voorzie dat ik dit nog vaak mag gaan doen (tevens een van de redenen om een bankslijper te kopen).
Verfkrabbers slijp ik altijd op de kop, met het handvat naar boven. Zo precies komt dat niet.

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.293
1.203
Nijswiller
www.buroverhaar.nl

Ja. Instelhulpjes. Kun je zelf maken. Maar ik moet wel even de technische documentatie weer opzoeken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.