Aankoop via ToolNation.nl

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
@nelus : voordat je het persoonlijk opvat: ik denk niet dat Bert het over jou had, noch dat hij het op jou gemunt heeft.

Als je de quote leest van het bericht dat Bijtel van Toolnation heeft ontvangen, dan zal het je vast wel opvallen dat die tekst inderdaad niet uitblinkt qua correct taalgebruik. Verre van dat zelfs. Ik heb zo'n vermoeden dat Bert van een generatie is die er nog prijs op stelt dat men in ieder geval probeert onze taal een beetje in stand te houden. (Dat geldt trouwens ook voor mijzelf.) Dat is in de ogen van velen vast een beetje ouderwets, maar helaas is slecht taalgebruik in praktijk vaak een goede indicatie van mindere kwaliteit op andere vlakken. Niet altijd, maar wel vaak.

Ik heb er alle begrip voor dat niet iedereen onze taal even goed beheerst, en dat zal ik ook niemand persoonlijk aanrekenen, want daar kunnen legio goede redenen voor zijn. Maar een bedrijf van de omvang van Toolnation zou toch wel de moeite kunnen nemen om hun teksten even door iemand te laten controleren.

Mogelijk dat je mij nu ook "elitair" vindt. Het zij zo...
 

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
240
101
@nelus : voordat je het persoonlijk opvat: ik denk niet dat Bert het over jou had, noch dat hij het op jou gemunt heeft.

Als je de quote leest van het bericht dat Bijtel van Toolnation heeft ontvangen, dan zal het je vast wel opvallen dat die tekst inderdaad niet uitblinkt qua correct taalgebruik. Verre van dat zelfs. Ik heb zo'n vermoeden dat Bert van een generatie is die er nog prijs op stelt dat men in ieder geval probeert onze taal een beetje in stand te houden. (Dat geldt trouwens ook voor mijzelf.) Dat is in de ogen van velen vast een beetje ouderwets, maar helaas is slecht taalgebruik in praktijk vaak een goede indicatie van mindere kwaliteit op andere vlakken. Niet altijd, maar wel vaak.

Ik heb er alle begrip voor dat niet iedereen onze taal even goed beheerst, en dat zal ik ook niemand persoonlijk aanrekenen, want daar kunnen legio goede redenen voor zijn. Maar een bedrijf van de omvang van Toolnation zou toch wel de moeite kunnen nemen om hun teksten even door iemand te laten controleren.

Mogelijk dat je mij nu ook "elitair" vindt. Het zij zo...
Verre van, ik ben het helemaal met je eens dat er niets mis is met grammatica en juist gebruik daarvan. Misschien heb je gelijk en mogelijk heb ik lange tenen gekregen maar het gebeurt me net wat te vaak dat mensen op een forum elkaar vrij grof behandelen (of erger). En naast grammaticale regels is er ook zoiets als fatsoen en normaal met elkaar omgaan. En dat laatste wil sommigen niet lukken of ze permitteren zich een toon die ze niet zouden gebruiken wanneer je oog in oog zouden staan met de ander. Een beetje zoals in het verkeer waar mensen vanuit hun veilige dikke bak hun middelvinger opsteken.
Dus als ik dit verkeerd heb begrepen dan excuus daarvoor maar dan is het misschien wel een idee dat "men" citeert en/of aangeeft waarop men reageert.
Ik ben dan dus iemand die niet goed reageert op wat ik hierboven beschrijf, daar krijg ik vlekjes van. Dus @ Bert, als het niet aan mij gericht was, "no hard feelings".
Wat betreft Toolnation, daar mag je zeker van verwachten dat ze het taalgebruik op hun site in de hand hebben.

mvg
 

Bijlagen

  • BC58E042-22DE-4FEC-828A-22721F554554.GIF
    BC58E042-22DE-4FEC-828A-22721F554554.GIF
    624,9 KB · Weergaven: 21
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Volgens mij zijn we het daar alle drie over eens: dat we elkaar netjes moeten behandelen op dit forum. 👍 (En liefst ook daarbuiten natuurlijk!) Als je naar Bert zijn historie kijkt zul je zien dat hij geen "basher" is, dus dat zit wel goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: nelus

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
240
101
Volgens mij zijn we het daar alle drie over eens: dat we elkaar netjes moeten behandelen op dit forum. 👍 (En liefst ook daarbuiten natuurlijk!) Als je naar Bert zijn historie kijkt zul je zien dat hij geen "basher" is, dus dat zit wel goed.
Dat neem ik dan bij deze van je aan. 🙃
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Een paar jaar terug heb ik veel besteld bij dit bedrijf, maar ivm mijn eerder genoemde ervaring met mijn Boorkolom, is mijn enthousiasme redelijk getemperd. Recent duurde het ook bijna 2 weken eer ik een reactie kreeg op een service aanvraag, ondertussen heb ik de reservedelen elders besteld. Ik hoop dat de firma snel haar zaken op orde krijgt want op zich is een dergelijke firma waar je bijna alles kan krijgen wel prettig.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Wat weet je dan precies Bert?
Dat ze niet genoeg aandacht besteden danwel belang hechten aan goede communicatie. Het gaat hier niet om een blogpost (kletsen in de kroeg) maar om een geautomatiseerd verzonden behoorlijk belangrijke boodschap, die dus waarschijnlijk vele tientallen malen beland is bij mensen die op een correcte afhandeling van hun klacht wachtten. Dan verwacht je wat meer zorgvuldigheid, qua opbouw, spelling, grammatica, maar ook ten aanzien van de toon.
Taal is nu eenmaal (buiten directe communicatie 'in real life') de basis van intermenselijke communicatie & dat is gewoon belangrijk.

(Voorbeeldje: ik ging met mijn moeder naar een vaccinatiestation van de GGD. Moest je een vragenlijst invullen — nou ja, je moest bij elke vraag ja of nee aanvinken. Laatste vraag (en ik parafraseer): "Bent u bekend met epilepsie en heeft u recent een aanval gehad?"
Wat antwoord je dan als je wel weet wat epilepsie is, maar het niet hebt? Een domme vraagstelling dus, waarvan de vaak onjuiste antwoorden wél in een landelijke databank belanden. En de achtergrond ervan? In medische termen betekent "bekend met" dat je die diagnose hebt gekregen... Weet de gemiddelde Nederlander (of mede-lander) dat? Dacht het niet.)
QED!
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
@nelus Voor de goede orde: in mijn post hierboven heb ik aangegeven dat ik onderscheid maak naar gelang het medium en de omgeving. Als reactie op 'kroegpraat', in de wat minder formele setting van dit forum, kan ik jouw post waarderen. Vandaar ook mijn duimpje. Als ik daarentegen een brief met dat soort formuleringen zou ontvangen als antwoord op een vraag richting overheid — ja dan ga ik over de rooie!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Dat ze niet genoeg aandacht besteden danwel belang hechten aan goede communicatie. Het gaat hier niet om een blogpost (kletsen in de kroeg) maar om een geautomatiseerd verzonden behoorlijk belangrijke boodschap, die dus waarschijnlijk vele tientallen malen beland is bij mensen die op een correcte afhandeling van hun klacht wachtten. Dan verwacht je wat meer zorgvuldigheid, qua opbouw, spelling, grammatica, maar ook ten aanzien van de toon.
Taal is nu eenmaal (buiten directe communicatie 'in real life') de basis van intermenselijke communicatie & dat is gewoon belangrijk.

(Voorbeeldje: ik ging met mijn moeder naar een vaccinatiestation van de GGD. Moest je een vragenlijst invullen — nou ja, je moest bij elke vraag ja of nee aanvinken. Laatste vraag (en ik parafraseer): "Bent u bekend met epilepsie en heeft u recent een aanval gehad?"
Wat antwoord je dan als je wel weet wat epilepsie is, maar het niet hebt? Een domme vraagstelling dus, waarvan de vaak onjuiste antwoorden wél in een landelijke databank belanden. En de achtergrond ervan? In medische termen betekent "bekend met" dat je die diagnose hebt gekregen... Weet de gemiddelde Nederlander (of mede-lander) dat? Dacht het niet.)
QED!
Laten we er maar geen topic over taal over maken maar ik vind het wat kort door de bocht om te stellen dat als er 2 taalfouten in een bericht staan dat dat iets zegt over de service van een bedrijf. Voor mij is de inhoud van het bericht meer storend dan het feit dat er al dan niet 2 taalfouten in staan.

Ik denk niet dat het acceptabel is om een antwoord te krijgen waarin staat dat ze je niks kunnen vertellen. En dat is wat ze doen. met of zonder taalfouten is dat gewoon niet fraai.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Er is ook overleg met de Trusted Shops Kopersbescherming. Die geven aan dat ik de koop kan laten ontbinden, en dat anders de bescherming stopt. Ik vind wel vreemd dat ze niet de optie aanbieden om het nog een paar weken te verlengen. Het nadeel van stoppen is dat ik de bestelling waarschijnlijk nooit meer voor die prijs kan kopen. Al heb ik het ook niet perse nodig :cool:
Wat zouden jullie doen? Koop ontbinden of bescherming af laten lopen?
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Het is natuurlijk je eigen keuze, maar als het iets is wat je wel wilt hebben, kun je het risico nemen.
Ik ga er wel van uit dat er geleverd wordt.
Ik kreeg een mailtje van dezelfde strekking als jij en als het goed is wordt mijn pakket vandaag geleverd.
Al met al getuigt e.e.a. niet van een geweldige service op dit moment.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Ik heb de laatste maanden een aantal zaken besteld bij Toolnation. Wetende dat de prijs zeer goed was en dat je het niet dringend nodig mag hebben. Tot nogtoe is alles heel netjes toegekomen. Wachttijden waren ongeveer 1 maand tot 6 weken. De klantendienst reageert pas na een aantal dagen en héél sumier.

Naar mijn ervaring (4tal bestellingen laatste maanden) kan je er gerust bestellen als je wat tijd hebt.

Voor de covid-crisis was de wachttijd er ook vaak een tot twee weken.

In het verleden 1 keer gebruik moeten maken van de garantieregeling, werkte prima.
 

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
240
101
@nelus Voor de goede orde: in mijn post hierboven heb ik aangegeven dat ik onderscheid maak naar gelang het medium en de omgeving. Als reactie op 'kroegpraat', in de wat minder formele setting van dit forum, kan ik jouw post waarderen. Vandaar ook mijn duimpje. Als ik daarentegen een brief met dat soort formuleringen zou ontvangen als antwoord op een vraag richting overheid — ja dan ga ik over de rooie!
Zoals je al zegt bert, communicatie is soms lastig. Zoals al blijkt uit mijn interpretatie aangaande het bericht dat je plaatste met betrekking tot Toolnation. Veel mensen gaat communiceren in persoon al slecht af, laat staan in platte tekst. En dan is een foutje snel gemaakt (in dit geval mijn aanname...).
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.