Ik heb in 2020 bij onze oranje vrienden in Haarlem een Triton oscillerende band- en spindelschuurmachine gekocht. Op zich een mooie machine, maar ik me heb altijd gestoord aan het feit dat het verstelbare deel van de tafel niet gelijk exact is met het vaste deel van de tafel. Daarom heb ik 'm gisteren vervangen door een soortgelijke machine, namelijk de Axminster AP152OVS. Die was daar in de uitverkoop en daar heb ik maar eens gebruik van gemaakt. Op die machine zit weliswaar alleen een spindel, maar ik heb een grote bandschuurmachine, dus dat is voor mij geen probleem.
Kortom de Triton is beschikbaar voor een liefhebber. Alle onderdelen zitten er nog bij en je krijgt er ook een hele zwik aan schuurpapier bij. Ik heb mijn voorraadje banden van P80, P120, P180, P240 en P320 (van ieder 10 stuks) al weten terug te vinden. Er moeten ook nog hulzen P80, P150 en P240 (ieder 6 stuks) zijn, maar die heb ik nog niet op de zolder teruggevonden. Als ik ze vind krijg je die er ook bij. De machine is al 5 jaar oud, maar niet overdreven veel gebruikt. Je ziet enkele gebruikssporen, maar ik ben altijd zuinig op mijn gereedschap, dus de machine ziet er nog keurig uit. De originele aankoopfactuur zit er bij, maar ik denk niet dat er nog garantie op zal zitten.
Ik heb de machine toentertijd voor €249,-- gekocht en er zit voor tegen de €150,-- aan schuurpapier bij. Naar mijn menig is een vraagprijs van €200,-- dus niet onredelijk. Op te halen in de buurt van 't Harde.
Kortom de Triton is beschikbaar voor een liefhebber. Alle onderdelen zitten er nog bij en je krijgt er ook een hele zwik aan schuurpapier bij. Ik heb mijn voorraadje banden van P80, P120, P180, P240 en P320 (van ieder 10 stuks) al weten terug te vinden. Er moeten ook nog hulzen P80, P150 en P240 (ieder 6 stuks) zijn, maar die heb ik nog niet op de zolder teruggevonden. Als ik ze vind krijg je die er ook bij. De machine is al 5 jaar oud, maar niet overdreven veel gebruikt. Je ziet enkele gebruikssporen, maar ik ben altijd zuinig op mijn gereedschap, dus de machine ziet er nog keurig uit. De originele aankoopfactuur zit er bij, maar ik denk niet dat er nog garantie op zal zitten.
Ik heb de machine toentertijd voor €249,-- gekocht en er zit voor tegen de €150,-- aan schuurpapier bij. Naar mijn menig is een vraagprijs van €200,-- dus niet onredelijk. Op te halen in de buurt van 't Harde.
Bijlagen
-
Triton_TSPST450_schuurmachine-01.jpg93,2 KB · Weergaven: 51
-
Triton_TSPST450_schuurmachine-02.jpg108,1 KB · Weergaven: 48
-
Triton_TSPST450_schuurmachine-03.jpg99 KB · Weergaven: 48
-
Triton_TSPST450_schuurmachine-04.jpg107,5 KB · Weergaven: 49
-
Triton_TSPST450_schuurmachine-05.jpg165,9 KB · Weergaven: 49