Aandrijfrol Kity 636

Jasper de Bruin

Actieve deelnemer
25 nov 2014
43
139
Emmeloord
Voor mijn Kity 636 vlak-en vandikte bankje ben ik op zoek naar een aandrijfrol die in betere staat verkeerd dan degene die ik nu heb.
Degene die er nu inzit lijkt op zich nog redelijk maar het lijkt wel of de vorige eigenaar hem een beetje heeft laten afdraaien. Die groeven die erop zitten zijn eigenlijk een soort geslepen "tanden". Als die bot zijn, en dat zijn ze dus, mis je feitelijk de aandrijving. Slijpen zou ook een mogelijkheid zijn maar ik weet niet waar of bij wie.
Wellicht heeft iemand een tip? Of een rol in goede staat?

Bijlagen

• Aandrijfrol Kity 636.jpg
    Aandrijfrol Kity 636.jpg
    28,8 KB · Weergaven: 17

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
248
188
Ik heb ook een Kity 636, bij mij zij die 'tanden' ook 'bot', volgens mij hoort dit zo. Je kunt de druk instellen, zouden de tanden scherp zijn krijg je een afdruk in je hout bij weinig afname (wat je natuurlijk niet wilt).
Als de doorvoer niet soepel gaat, de tafel even inspuiten met een houtglijmiddel of inwrijven met een waxinelichtje.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
246
77
Je zou kunen proberen een rubber slang over de rol te persen zodat je als het ware een rubber aandrijfrol maakt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.