Aandrijfriem voor invoer vandiktebank Scheppach HMS1070

rdvanbuuren

Nieuw lid
30 nov 2021
2
0
Roden
Goedemiddag,

Ik heb een nieuwe aandrijfriem nodig voor mijn Scheppach HMS1070 vandiktebank, voor de invoer.
Na opmeten kom ik tot de conclusie dat ik een 10mm x 564mm poly-v riem nodig heb met 4 ribben (PJ564-4).
Deze lijkt echter niet aan "de standaard" te voldoen.

Standaard lijkt PJ559 (559mm / 22 inch) en PJ584 (584mm / 23 inch). Helaas kan ik geen tussenmaat vinden.
Weet iemand waar ik deze riem met specifieke tussenmaat kan bestellen?

Bij voorbaat dank,
Rick
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.607
Onderdelenshops geven allemaal de 584 als vervangend onderdeel. Het lijkt me dat daar een reden voor is. 4PJ570 is ook nog een maat
 

rdvanbuuren

Nieuw lid
30 nov 2021
2
0
Roden
Onderdelenshops geven allemaal de 584 als vervangend onderdeel. Het lijkt me dat daar een reden voor is. 4PJ570 is ook nog een maat
Bedankt voor je bericht! De reden dat de 584 (5PJ584) vaak wordt genoemd, is omdat deze de messen aandrijft. Dat is onderdeel 44 in onderstaande tekening die ik ter referentie heb toegevoegd. Deze heb ik al met succes weten te vervangen.

Ik ben nu nog op zoek naar onderdeel 86. En dat moet in mijn geval toch echt een 4PJ met een lengte van ongeveer 564mm zijn o_O. Waarschijnlijk dat een 4PJ560 ook wel past, alleen kan ik die ook niet ten overvloede vinden. Alleen een enkele link naar AliExpress. Ik weet niet hoe betrouwbaar die kwaliteit is...download.jpeg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.607
Ik zie dat scheppach 30 euro voor zo'n riempje wil hebben. Dan zou ik ook even elders zoeken.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Als je het geduld op kan brengen kun je die bij Ali prima bestellen, heb ik ook ooit gedaan voor een HBM 10" die Checvy66 nu heeft en die heeft al wat uren prima gedraaid en hij zag er 2 weken terug nog prima uit. En die was voor de schaafas aandrijving.
 

rhtizzy

Nieuw lid
8 okt 2019
1
0
Nog gelukt met de riem? Ben ook op zoek naar nieuwe riemen maar hoor graag als iemand al een goeie bron gevonden heeft!

EDIT
Ik heb beide riemen nu hier https://www.techniekwebshop.nl/ besteld en zal terugmelden of ze passend zijn. Bij gebrek aan beter heb ik de 4PJ559 besteld voor onderdeel 86 hierboven benoemd

PS
Deze webshop hanteert extra kosten voor creditcard betaling wat nu al enkele jaren verboden is. Ik heb de opmerking erbij gedaan en ben benieuwd naar hun reactie
 
Laatst bewerkt:

Maurice_M

Actieve deelnemer
27 sep 2017
45
0
He

Weet niet of ik in de juiste topic zit maar ik probeer een nieuw leven in mijn scheppach hms1070 te krijgen.
Enkele jaren geleden 2dehands gekocht maar dit is zoiets van had ik beter niet kunnen doen.
Vermoed dat mijn machine ooit is " gestuiterd".

Ik merk dat de "invoertafel" niet recht is in de lengte richting en breedte richting.
In de breedte krijg ik mss wel weggewerkt maar in de lengte richting weet ik niet zeker wat de bedoeling is.

Loopt de invoer tafel vlak? Net zoals de uitvoer kant. Of loopt de invoertafel iets af richting de messen. Wie kan me ermee helpen?
Bij mij loopt hij af richting de messen maar weet n iet of dit zo hoort of niet

Of mss anders gevraagt als ik een recht liniaal neem en leg die op de vlakbank lopen dan de uitvoer en invoer vlak aan elkaar? Spot on?

Thx
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.607
Als je de tafels op de zelfde hoogte zet, moet je er een rij over kunnen leggen. Als de invoertafel afloopt naar de messen kan je nooit recht schaven.
 

Maurice_M

Actieve deelnemer
27 sep 2017
45
0
Als je de tafels op de zelfde hoogte zet, moet je er een rij over kunnen leggen. Als de invoertafel afloopt naar de messen kan je nooit recht schaven.
Dank je wel hier heb ik wat aan.. TOP
Had dit vermoeden wel maar voor ik ga knutselen even de zekerheid.
 

Maurice_M

Actieve deelnemer
27 sep 2017
45
0
Volgens mij kan je bij zo'n scheppach alles verstellen.
Zal eens gaan kijken maar heb een vermoeden dat de aanvoertafel is gerepareerd lijkt aan de onderzijde bevestiging, opnieuw gelast te zijn.
Maar ik ga eens proberen weggooien kan altijd nog. Anders eens kijken voor een lunchbox vandiktebank.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.