3x380V maken uit 1x230V met VFD en accusysteem voor combimachine

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
274
95
Groningen
www.kiwood.nl
Volgens mij hebben mijn accus 1c rating. Heb 16kWh capaciteit. Gebruik max 3.6kW belasting. dus ontlaadt maximaal op 0.2c. Meestal lager.
Maar ben geen accu expert, dus hoop dat wat ik hier schrijf correct is.

• Leuk
Waarderingen: mathieu

michielr

Actieve deelnemer
8 dec 2021
226
162
Zuid Holland
Thuisbatterijen zijn bij voorkeur van het type LiFePO4, die kunnen behoorlijk snel laden of ontladen. Ik heb in de camper een portable power station met accu capaciteit van 1 kWh en die levert 1.8 kW vermogen, maar niet heel lang dus😆. Voor thuis batterijen kun je vaak kiezen welke batterijen en omvormers je combineert en daar bepaal je zelf de beste compromis tussen capaciteit en vermogen. Natuurlijk heeft een batterij wel een limiet aan het vermogen dat geleverd kan worden, en dat kan een omvormer niet groter maken maar wel kleiner. Ik heb bijvoorbeeld een thuisbatterij. Capaciteit 20 kWh, max vermogen van de batterijen is continue 12 kW en max 20 kW, maar mijn omvormer is 8kW dus dat is de limiet.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

DeWerkbank

Nieuw lid
17 jun 2022
18
1
Eindhoven
Aantal dagen niet op het forum geweest dus lees nu pas de laatste berichten.
@ Mathieu: "Zou zeggen, ga op zoek naar een huurpand voor het komende jaar. Dat gaat waarschijnlijk de goedkoopste oplossing zijn" > Daar ben ik m'n zoektocht mee begonnen, maar de kleinste werkruimtes die ik kon vinden om te huren met krachtstroom zijn vanaf EUR 800/mnd. En zijn de oplossingen hierboven relatief niet zo duur.
Mischien had ik beter dit als eerste moeten vragen :) (heb ik al eerder gezien in oude berichten): Heeft of weet er iemand een ruimte te huur met krachtstroom in regio Eindhoven?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.