Die heb ik vanavond nog eens op mijn gemak bekeken
Hoe stijl is jouw trap
hoe hoog en wat is de daadwerkelijke footprint die de trap in beslag neemt
Als je in mijn topic naar bericht 59 kijkt zie het schema met alle maten die je vraagt!
Succes met je verkenning!
Fons
Beste Athanor, ik heb je post aangaande molenaarstrap gezien en het sprak me zeer aan. Ik moet zelf een steile trap maken en ik vroeg me af hoe hij je nu bevalt?
Dat moet je even aan de maker van dat bericht vragen: Willi, die heeft dat in mijn topic gezet
Fons
Ik heb nog even bij Fine Tools gekeken en zie daar de betreffende pijpklemmen staan. Kijk hier maar eens
Verrekte goed gezien, dat zijn inderdaad mooie klemmen!Fons, als ik vragen mag, die klemmen (op de ronde gasbuis), waar heb je die gekocht (of hoe noemen die)? Ik heb deze nog nooit gezien! Ik ken wel de variant waarbij er 1 deel op het uiteinde van de buis bevestigd is door draad op de buis te trekken, maar bij jou kan je blijkbaar beide klemhelften verschuiven over de buis... Dit lijkt me een interessant systeem!
Ik ben nu bezig met een rechte steektrap en heb een mal gemaakt om de treden te frezen in de trapboom. De mal steekt in het eerst gefreesde gat om zo dezelfde afstand te houden tussen de treden. Voor de trapboom aan de andere kant moet ik natuurlijk een 2e mal maken omdat deze in spiegelbeeld is. Maar hoe krijg ik nu precies dezelfde afstand tussen de treden? Dat is echt moeilijk op te meten.... Ik heb nu toch een klein verschil en na 14 treden gaat dat wel optellen.
Of heb jij de freesmal bij iedere trede met de hand geplaatst?
Ik had dat op dezelfde manier bedacht. Ook bij mij verliep dat meer dan gewenst dus alles maar afgetekend. Dat werkte een stuk beter,Ik ben nu bezig met een rechte steektrap en heb een mal gemaakt om de treden te frezen in de trapboom. De mal steekt in het eerst gefreesde gat om zo dezelfde afstand te houden tussen de treden. Voor de trapboom aan de andere kant moet ik natuurlijk een 2e mal maken omdat deze in spiegelbeeld is. Maar hoe krijg ik nu precies dezelfde afstand tussen de treden? Dat is echt moeilijk op te meten.... Ik heb nu toch een klein verschil en na 14 treden gaat dat wel optellen.
Of heb jij de freesmal bij iedere trede met de hand geplaatst?