Triton Tools: niet aan beginnen?

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.182
218
Breda en omstreken
Als ik een machine 2e hands overneem van iemand die zeg 2 of 3 jaar oud is, en er is geen factuur of herkomst bekend verder
Dus je probeert gewoon gestolen spullen te laten repareren, dat doen ze niet en nou kom je hier het merk even zwartmaken....

(zie hier hoe dat voelt als je zonder enige verdere onderbouwing iemand/een fabrikant ergens zomaar van beschuldigd).

Wat mij zou er hier geen ruimte moeten zijn voor kwaadaardige posts als die van jou....

En er zijn legio fabrikanten die aan eindgebruikers geen merk onderdelen voor reparaties verkopen, zeker niet als ze de legitieme aankoop niet eens kunnen of willen aantonen. Reparatie gaat gewoon via de erkende verkopers of reparateurs.
 
Laatst bewerkt:

LFlab

Post veel
7 mei 2018
995
317
Rosmalen
Feit is dat een fabrikant daar op dit moment, of tenminste op het moment van vervaardiging van de machine, niet wettelijk toe verplicht was. Volgens mij zijn er wel initiatieven om fabrikanten te verplichten zoveel informatie te verschaffen dat iets gerepareerd kan worden, maar don't hold your breath.
Maar vraagstukken als deze zijn PRECIES de reden waarom Mafell en Festool, wel een hoop geld kosten, maar niet te duur zijn.
Ben met je eens dat het voor een fabrikant wenselijk is om spareparts op voorraad te houden (zelf houden we op dit moment 10 jaar aan, maar er zijn zeker oudere apparaten die we nog steeds kunnen repareren (medische apparatuur)), maar fabrikanten als Triton laten simpelweg in China door een fabrikant een apparaat maken in hun huisstijl, en dat hoeft niet telkens dezelfde fabrikant te zijn.
 

Handypete

Nieuw lid
12 jul 2020
18
3
Dus je probeert gewoon gestolen spullen te laten repareren, dat doen ze niet en nou kom je hier het merk even zwartmaken....

(zie hier hoe dat voelt als je zonder enige verdere onderbouwing iemand/een fabrikant ergens zomaar van beschuldigd).

Wat mij zou er hier geen ruimte moeten zijn voor dit soort kwaadaardige posts.

En er zijn legio fabrikanten die aan eindgebruikers geen merk onderdelen voor reparaties verkopen, zeker niet als ze de legitieme aankoop niet eens kunnen of willen aantonen.
Schandalig dat je me daar van beticht
Feit is dat een fabrikant daar op dit moment, of tenminste op het moment van vervaardiging van de machine, niet wettelijk toe verplicht was. Volgens mij zijn er wel initiatieven om fabrikanten te verplichten zoveel informatie te verschaffen dat iets gerepareerd kan worden, maar don't hold your breath.
Maar vraagstukken als deze zijn PRECIES de reden waarom Mafell en Festool, wel een hoop geld kosten, maar niet te duur zijn.
Ben met je eens dat het voor een fabrikant wenselijk is om spareparts op voorraad te houden (zelf houden we op dit moment 10 jaar aan, maar er zijn zeker oudere apparaten die we nog steeds kunnen repareren (medische apparatuur)), maar fabrikanten als Triton laten simpelweg in China door een fabrikant een apparaat maken in hun huisstijl, en dat hoeft niet telkens dezelfde fabrikant te zijn.
Precies, je slaat de spijker op z'n kop!
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.182
218
Breda en omstreken
Schandalig dat je me daar van beticht
Ik neem aan dat je snapt dat jij exact hetzelfde doet door dit onderwerp te starten?

En als je nou gelijk open kaart had gespeeld dat je van een "kennis" een Triton machine hebt "overgenomen" waarvan je de herkomst en de leeftijd niet weet (of niet wil weten) en dan aangaf dat je een onderdeel wilt kopen om te repareren dat niet als slijtage onderdeel wordt gekwalificeerd....

Dan had iedereen zelf ook wel kunnen bedenken dat dit bij andere fabrikanten exact zo werkt. Niet alle reserve onderdelen zijn zomaar voor eindgebruikers te krijgen. Veel is er alleen voor erkende verkopers/reparateurs.
 
Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.163
440
Ik vind dat dit topic op een rare manier ontspoort. Als ik de openingspost lees, dan is het niet meer of minder dan een waarschuwing wanneer een machine van Triton koopt. Ik lees in dat topic nog geen eens dat het zijn eigen machine is, maar de machine van een kennis. Of hij hem nu wel of niet overgenomen heeft, is toch niet relevant? Wat wel relevant is dat je soms tot wel 600- euro voor een Triton betaalt, maar na afloop van de garantie met lege handen staat, als het ding defect is. Juist omdat er blijkbaar ook geen reparateur is, zoals bij gerenommeerde merken.
 
  • Leuk
Waarderingen: AvdLinden

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
gewoon alles nog een keer over lezen dan wordt het mischien wat duidelijker,
Vermoedens en feiten zijn 2 verschillende dingen , en dat wordt mijn inziens nu wat doorelkaar gehaald,
Een gegronde waarschuwing is nooit verkeert,
Waar deze waarschuwing voor staat moet iedereen voor zichzelf bepalen wat hij of zij er mee doet,
Het is te hopen dat de machiene weer klaar komt , en dat we hier te lezen krijgen wat de oorzaak was,
 

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.738
513
Dordrecht
Van een goedkoper merk dezelfde service verwachten als van de topmerken is totaal onrealistisch. Dan kun je het merk gaan afkraken om je beter te voelen, maar misschien is het beter/productiever om je gewoon te concentreren op het oplossen van het probleem in plaats van alle negativiteit.....
 

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
146
35
Utrecht
Bewust een defecte machine overnemen, uit de garantieperiode van de fabrikant (ook geen factuur?) en achteraf klagen op de manier hoe je nu doet over de niet beschikbaarheid van onderdelen is op zijn minst vreemd te noemen. Als je je huiswerk eerst gedaan had, had je in ieder geval niet hoeven af te geven op betreffende bedrijf/merk. Zonde van je energie. Je bent gewoon een beetje "dom" geweest en moet nu op de blaren zitten.. dus gewoon zien dat je van je probleem een uitdaging maakt en je machine weer aan de praat krijgt. Zo moeilijk lijkt me dit niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
536
40
Zweden-Delft
Als ik iets niet begrijp, wil niet zeggen dat ik het juist heb. Ik begrijp echt niet wat er mis is met het overnemen of kopen van een tweedehands product dat je denkt te kunnen maken. Ik doe dit ook wel is, mijn perceptie was dat Triton gelijk was aan Bosch bijvoorbeeld en niet een Parksite of Einhell bijvoorbeeld. Bosch levert de meeste onderdelen gewoon nog 10 jaar lang.

Enige dat relevant is of de machine ouder is dan 10 jaar. Na 10 jaar is het wel te begrijpen dat een aantal onderdelen niet meer leverbaar zijn. Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt dat vroeg om een aankoopfactuur als ik een onderdeel wilde bestellen.
 

48rmc

Post veel
2 dec 2021
766
297
Middelburg
De aanvankelijke intentie van dit hele topic gaat over het uitspreken van zijn verbazing over het feit dat er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn, hij is gewoon zwaar teleurgesteld in een merk zoals die van Triton, en wil dit delen met de rest van het forum, garantie kwestie wordt er later bij gehaald, wat uiteindelijk resulteert in laat ik zeggen onvriendelijke communicatie. Volgens mij kan men beter dit topic sluiten✌️
 

verho

Nieuw lid
4 jul 2010
7
0
Ik heb helaas dezelfde ervaring met mijn onder een freestafel gemonteerde Triton MOF001 bovenfrees. Na enkele jaren was de hoogteinstelling niet meer goed te regelen. Op YouTube, blijkt het een bekend probleem te zijn bij deze bovenfrees omdat de boosdoener een plastic onderdeel is (plunge handler shaft).
Om een lang verhaal kort te maken. Op 5-januari besteld en op 28 februari geleverd. Ruim 1,5 maand op het onderdeel moeten wachten terwijl hij tijdens bestelling zgn. op voorraad was bij Techniekwebshop. De levertijd werd telkens uitgesteld.

Super handige en voordelige bovenfrees voor onder de freestafel maar mocht de
Triton het weer begeven wordt hij toch vervangen door een bekent A-merk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.