De 2 mogelijke die ik vind, zijn de hyundai 55751 & de airpress 36743
Welke zouden jullie kiezen ?
Beide wegen 15 kilogram, hebben een ketel van 5 of 6 l, geluidsniveau rond de 60 db(A), maximale druk 8 bar, aansluiting euro/orion, vermogen 550 W
De verschillen die mij opvallen:
- prijs volgens fabrikant: hyundai 128 incl - airpress 204 incl (marktprijzen bv 134 - 170)
- opbouw: de hyundai lijkt minder stabiel te staan dan de airpress, omdat de motoren daar hoger zitten, dus het zwaartepunt ook hoger ligt (ik wil niet dat die in de eerste bocht in mijn kar omvalt)
Noot 1: 6 l is redelijk klein - helaas is de volgende grootte 24 l met een gewicht rond de 20 kg, wat al minder makkelijk meeneembaar is
Noot 2: 10 jaar geleden heb ik voor rond de 300 euro een pakket gekocht met daarin een bostitch MRC6-E compressor + een bradapparaat BT1855-E
De MRC6-E heb ik reeds 2 x voor herstelling binnen moeten steken. Kostte mij in totaal 100 euro. Nu laat hij het weer afweten. Deze keer vergooi ik er geen geld meer aan.


Welke zouden jullie kiezen ?
Beide wegen 15 kilogram, hebben een ketel van 5 of 6 l, geluidsniveau rond de 60 db(A), maximale druk 8 bar, aansluiting euro/orion, vermogen 550 W
De verschillen die mij opvallen:
- prijs volgens fabrikant: hyundai 128 incl - airpress 204 incl (marktprijzen bv 134 - 170)
- opbouw: de hyundai lijkt minder stabiel te staan dan de airpress, omdat de motoren daar hoger zitten, dus het zwaartepunt ook hoger ligt (ik wil niet dat die in de eerste bocht in mijn kar omvalt)
Noot 1: 6 l is redelijk klein - helaas is de volgende grootte 24 l met een gewicht rond de 20 kg, wat al minder makkelijk meeneembaar is
Noot 2: 10 jaar geleden heb ik voor rond de 300 euro een pakket gekocht met daarin een bostitch MRC6-E compressor + een bradapparaat BT1855-E
De MRC6-E heb ik reeds 2 x voor herstelling binnen moeten steken. Kostte mij in totaal 100 euro. Nu laat hij het weer afweten. Deze keer vergooi ik er geen geld meer aan.



Laatst bewerkt: