Zwembadverwarming op het dak

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Hallo,

Ik ben bezig om een zwembadverwarming te ontwerpen voor ons opzetzwembad van ongeveer 4m3. De kindjes vinden het toch wat koud zo.. (en ik ook) Naast het zwembad bevindt zich een dak met epdm van ca. 3 meter hoog. Ik wil met pe-slangen werken die ik op het zwarte dak leg, mede omdat de ruimte in de tuin niet al te groot is. Tevens wil ik de warmte van de epdm ook benutten. Ik heb een zandfilterpomp, een van de kleinste versies, niet zelfaanzuigend. Nu vraag ik me een paar dingen af:

1. Moet ik met een bypass werken, of kan ik rechtstreeks de slang vanuit de pompuitgang verlengen (al dan niet verjongt naar dia pe-slang) en naar het dak brengen?
2.het lijkt me dat de pomp niet krachtig genoeg is om het water boven te krijgen. Extra pompje dus op het dak, maar welke? Hoe heet zo;'n pompje? Want er is zoveel te krijgen...
3. hoe zit het met het verloop naar een kleinere diameter slang, pe slang is 16 of 20mm, pompuitgang 32mm. Zorgt een vernauwing niet voor problemen?

Alvast dank voor antwoorden en eventuele suggesties.

Grts.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.